Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk akutt smerter på for/utsiden av venstre kne under knebøy idag.

Kjendte smertene under hele utførelsen, og jeg halta noen minutter etterpå før det gav seg.

Teknikken vet jeg er bra, ingen vinglette knær eller slikt.

Trener høyfrekvens, og går MYYYE i trapper og på stålunderlag (plattform) på jobb 14 dager i strekk, så det kan vell ha en innvirkning det også, men det kom så plutselig på idag..

Noen ideer om hva som er gale?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27801-akutt-knesmerter-ved-kneb%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

korsbånd, leddbånd. Prøve å myk opp beina dine med massasje, evt. skumrulle hvis du har muligheten. En tibia vi har langs med lårbeinet kalt Tractus Iliotibialis blir ofte hard som betong når vi går mye og trener mye knebøy uten å tøye. Prøv også å myke opp hele låret ditt, dette kan stramme voldsomt rundt kneet da alle lårmusklene dine innehar spenninger og drar/river i senefestene rundt kneet ditt. Jeg hadde veldig vonde knær for en tid tilbake. Massasje og tøying gjorde susen :)

Takk for svar, men det er nok ikke dette som er problemet.. Jeg er han duden som ligger på massasjerulla under oppvarming til hver trening så... Har massert jevnligt i halvannet-to år ca

Får gi det litt tid uten trening og se om det gir seg, men de får ikke akkurat noe hvile likevell.. Prøvde og telle antall trappetrinn jeg gikk igår på jobb, men ga opp å telle på 2000 (n)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...