Gå til innhold

Skeivhet i kroppen


vulpes lagopus

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en skade i bekkenet for noen år siden, og har som følge av det blitt skeiv i hele kroppen. Har også hatt kneskader etterpå som har medført at jeg har gått litt merkelig, ganglaget er nå OK. Faller liksom litt ned med ene siden. Gjør det selvsagt ikke bevisst, men er oppmerksom på det når jeg trener styrke i nærheten av speil + at PTen min også har bemerket det. Har tatt røntgen, er ingen skade nå. Kiropraktor behandler bekkenet jevnlig, men sier at muskulaturen min er ujevn på hver side av kroppen.

Jeg merker dette ved knebøy, benk og mark ved at jeg liksom vipper litt mer mot ene siden. I f.eks. situps på ball løfter jeg skeivt, med ene siden litt ned. Det er ikke mye, men det er nok til at jeg føler meg ubalansert, samt at man faktisk ser det med det blotte øye om man ser på, eller at jeg selv ser det i speilet.

Hva gjør jeg? Jeg greier til dels å rette meg opp om jeg er superkonsentrert, men da greier jeg ikke like mange reps og sett som vanlig (kjører som regel 5-8 reps og 3 sett, varierer med tyngde og dagsform), men det er kanskje veien å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...