Olav Daniel Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Hei, skal endelig hive meg rundt å begynne å trene. Når vekten runda 130Kg for noen år siden bestemte jeg meg for å gjøre drastike grep. endret livstil så og si over natten og vekt nedgangen kom så og si med en gang. første uka gikk jeg ned ca 1.5 kg og sånn gikk det i flere uker og jeg såg store endringer ganske fort. ca 1.5 år etter at jeg begynte var vekten nede i ca 80 kg. fremgangen var ikke like rask som tidligere og vekten holdt seg ganske stabilt så tenkte ikke så mye mer over det og droppa og gå på vekten like ofte som før. etter 5-6 måneder var vekten nede i 71kg som jeg ligger på idag. det som er nå er jo at det er ikke mye muskler igjen på skroten, nærmere sagt et beinrangel på 183 cm. så har bestemt jeg for å begynne å trene stryke og masse, har liten peiling på styrketrening men kosthold har jeg ganke god kontroll på når det gjeler hva man skal spis og hva man skal holde seg unna. har vært støtte medlem på treningssentret alt for lenge nå! hadde jeg begynt med en gang hadde nok resulatet vært ganske heftig til nå. men men er jo aldri forsent å begynne. så hvilket program er å anbefale? vil tro det lønner seg med et fullkropps program 5 ganger i uka til å begynne med slik at man ikke går lei i begynnelsen? har bestilt time hos lege for å ta en generell helse sjekk for å se hvordan det står til, tenkte også å ta en ny test når jeg er komme godt igang med treningen. kostilskudd er det også værre med, noen sier det er bortkastet penger mens andre sier at man skal hamstre det som hamstres kan av portein pulver, kreatin, bcaa +++ har sett litt på musclepharm sin arnold serie som virker lovende ( for lovende?) noen innspill hadde vært toppers:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole Andreas Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 http://fitnessbloggen.no/starting-strength/ er av mange ansett som ett av de beste styrkeprogrammene for nybegynnere. Du har neppe noe behov for tilskudd. Om du skulle ha store problemer med å få i deg nok mat/proteiner (ca 1.5 g / kg kroppsvekt) kan du prøve proteinpulver. Tronaldo 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudboy Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 HEr et ett forslag til program: http://fitnessbloggen.no/starting-strength/ Og klarer du å få i deg bra mat i hverdagen, så er ikke masse kosttilskudd nødvendig, strengt tatt. Men det skader uansett ikke å supplere med ett proteintilskudd f.eks etter trening, og om du er mye på farten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Daniel Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 programmet der ser jo forhåndsvis enkelt og greit ut, som de nevner er det vel en stor fordel å få inn baseøvelser og kjerne musklatur? tenkte å kjøre protein pulver kanskje da ikke alltids er like enkelt å få i seg 110-150g proteiner hverdag på student budsjett. noen merker som er å anbefale? har lenge sett på musclepharm men om det holder mål vet jeg ikke? fått gode karakterer på bodybuilding.com. ved effektiv trening kan man se noe resulat ved starting strenght etter 1-2 måneder? dette utgangs punktet etter 60kg vekt nedgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Broseidon Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 ved effektiv trening kan man se noe resulat ved starting strenght etter 1-2 måneder? dette utgangs punktet etter 60kg vekt nedgang. Gratulerer med nedgangen. Ja etter 1-2 måneder vil man kunne se tydelige resultater, særlig i styrken:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Daniel Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 takker da er det bare å hive seg i det å begynne på mandagen! bruke et par dager nå på å sette opp program å lese meg litt opp på teknikker osv. time imorgen for fettprosent/kropps sammensetning, spent å se hva den sier noe å anbefale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Først leser du denne; http://startingstrength.wikia.com/wiki/Starting_Strength_Wiki så går du hit: www.amazon.co.uk og kjøper denne boka: Amazon - Starting Strength - 3rd. Edition Der står ALT du trenger å vite om hvordan gjøre Starting Strength-programmet. Fra hvordan spise, til hvorfor du gjør de øvelsene du gjør ,hvordan de skal gjøres, hvor og når du skal øke vektene, hvordan teknikken skal sitte, hva slags utstyr du kommer til å trenge, unt zu weiter. Gjør deg selv en tjeneste. Kjøp boka. Kjør hardt. Drikk melk<3 Ole Andreas 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Daniel Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 da var boka på plass nok av lesestoff vertfall andre ting som kan hjelpe på? anbefalt utstyr osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Står i boka;) edit; flytende magnesium er alltid gull. og du burde vurdere å gå til innjjøpr av et par sko egnet til styrketrening. flat såle uten kompresjon gir godt grunnlag for løfting, så et par converse f.eks vil kunne dungere greit i starten. Olav Daniel 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.