Gå til innhold

Markløft = bred midje?


Amalie

Anbefalte innlegg

Jeg har vegret meg for å trene tung mark, i frykt for å få bred midje... Vet jo at mark er knall for ryggen, men lever med denne lille (vrang?)forestillingen da! Treningsprogrammet mitt er jo satt opp av en gammel bodybuilder, og jeg trener aldri med tyngre enn stangen eller 30 kg, og får aldri lov til å slite meg ut på øvelsen. Mange sier at tung mark=bred midje bare er en gammel myte hos de eldre bodybuilder-folkene. Såå.. Hva stemmer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vegret meg for å trene tung mark, i frykt for å få bred midje... Vet jo at mark er knall for ryggen, men lever med denne lille (vrang?)forestillingen da! Treningsprogrammet mitt er jo satt opp av en gammel bodybuilder, og jeg trener aldri med tyngre enn stangen eller 30 kg, og får aldri lov til å slite meg ut på øvelsen. Mange sier at tung mark=bred midje bare er en gammel myte hos de eldre bodybuilder-folkene. Såå.. Hva stemmer? :)

http://www.leangains.com/2011/09/fuckarounditis.html

14. You avoid squats and deadlift, because you think they'll give you a wide waist.

Bitch please. Yes, squats and deadlifts will put muscle on your obliques and thicken up your lower back. But weighted chin-ups or pull-ups will give you wider lats, and if you train all these movements, your waist-to-shoulder ratio will develop very favorably. Training all these movements will also help you grow some balls, so you can finally stop making up bullshit excuses for why you shouldn't train hard (AKA squat and deadlift).

Petter, the Tyler Durden lookalike, was squatting and deadlifting regularly on my routine. Last time I checked, he was squatting 2 x body weight (300 lbs) for 9 reps. He was also close to being able to complete a one-arm pull-up. Does it look like he has a wide waist? Are my clients notable for their wide waists? Take your "wide waist"-argument/excuse and shove it up your ass right now.

What's funny is that this argument is usually brought up by guys who want a "Hollywood"/underwear model type physique. They're often a) dieting, B) not training legs and c) likely doing tons of cardio. That particular combination will strip off whatever little leg muscle they have faster than Gary Busey can do a gram of coke off his dog Chili's back. It leaves them looking pathetic and weak, and if that sounds good to you then go ahead.

Du kan trygt bruke mer enn 30 kg, du blir ikke for brei av den grunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...