Gå til innhold

Bøysko - y no work?


Indiska

Anbefalte innlegg

Fikk endelig de etterlengtede bøyskoene (Nike Romaleos 2) og forventet, vel, noe. Merker ingen forskjell. Gjør jeg noe galt? Er skoene for store? Løfter jeg for lite? Synes jeg står like stabilt som med Converse, kommer like dypt som med Converse, eneste forskjellen er at det er litt vanskeligere å finne god og jevn fotstilling med bøyskoene og at tærne mine tenderer til å sovne. Har brukt de på fem-seks økter nå. Prøver å sammenlikne film med og uten sko, see no difference. Skal prøve å filme bakfra for å se om det gjør noe med ankelstabiliteten, men som sagt så merker jeg ingen forskjell. De fungerer godt til benk, da, but that was not the intention. Also looks cool.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste jeg kan tenke meg er en kombinasjon av at du er ganske myk/mobil fra før, så de ikke egentlig hjelper så mye der, og at jo bredere du står jo "mindre forskjell" merket jeg. Når det er sagt har det muligens noe å gjøre med hva man løftet i før man byttet til de også.

Ang. at foten sovner merket jeg det også de første øktene etter jeg gikk fra sokkelesten til bøysko, men gikk fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kan tenke meg er en kombinasjon av at du er ganske myk/mobil fra før, så de ikke egentlig hjelper så mye der, og at jo bredere du står jo "mindre forskjell" merket jeg. Når det er sagt har det muligens noe å gjøre med hva man løftet i før man byttet til de også.

Ang. at foten sovner merket jeg det også de første øktene etter jeg gikk fra sokkelesten til bøysko, men gikk fort over.

Da jeg tok i bruk Adidas Power Perfect, merket jeg stor forskjell på høystangbøy med litt smalere fortstilling. På lavstangbøy med litt bredere fotstilling var forskjellen betraktelig mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

125228-5cafeb92782ace9a348bf01a0cdb4169.jpg

Hvis kattebøyen er representativ, så ser det ut som ankelmobiliteten er på plass. Da vil vel bare bøyskoene føre til en tilvenning med ny vinkel i anklene?

Det eneste fordelen med bøyskoene hvis teknikken er grei uten, blir vel den økte grunnflaten og støtten de gir. Jeg merker i alle fall at det er litt mer stabilt å bøye med skoene enn uten. Det tok meg ca. 2-3 uker å vende meg til den nye vinkelen i anklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...