Gå til innhold

Styrketrening og vektnedgang


nyttliv89

Anbefalte innlegg

Jeg veier 122 kg, er 166 cm høy, jente og er 25 år.

Har siden 1. januar 2014 gått ned 5 kg, og er fornøyd med det.

Jeg trener styrke to ganger i uken (beinpress, chest press og pull down 3x10 rep).

Det jeg lurer på er om jeg vil gjøre noe dumt om jeg øker styrketreningen til tre ganger i uken?

Vil da vekten gå saktere ned på meg?

Jeg fikk vite på en kroppsanalyse at jeg har mye muskler i overkroppen (mer enn normalt for min alder), men for lite i underkroppen. Jeg vil gjerne beholde den muskelmassen jeg har. Estimert sa "kroppsanalysemaskinen" at jeg med den muskelmassen jeg har bør veie rundt 75 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Ta en titt på denne f.eks. for et fastere treningsprogram som trener hele kroppen :)

Vekten vil ikke gå saktere ned om du øker treningen, mer muskler vil stramme opp mer, noe du vil takke deg selv for senere. Stagnering skjer de fleste fra en tid til annen, ikke mist motet, det går som regel greit over.

Husk at hovedprosessen med vektnedgang skjer gjennom kosthold.

Gratulerer med vektnedgangen så langt, bra jobbet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øk gjerne til 3 ganger. Hvis du er helt fersk styrketrening, så er det ikke så galt i å starte med de øvelsene du har tatt. Ville kanskje slengt inn sittende roing også.

Ellers husk at du bør ha en god progresjon nå i starten, så du må presse deg selv med å øke antall kg du legger på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...