Gå til innhold

Muskelvekst - Håndleddvekt for små økninger?


Terskeltrening

Anbefalte innlegg

Hei,

Sliter litt med å komme opp i antall kilo i noen øvelser.

Klarer for eksempel 5x22,5kg i hantelpress, men klarer ikke 25kg i hantelpress.

Tenkte derfor til å gå til anskaffelse av håndleddvekter.

http://www.x-life.no/products/weight-load-vektmansjetter-2-x-05kg

Er dette noe å satse på? (tenkte kjøpe 0,5kg og 1,kg håndleddsvekt,) Eller bør jeg finne andre måter å øke uten å bruke mikrovekter?

Det bør jo kunne gå an å bruke både 0,5kg og 1kg sammen også. Da får jeg økning på hver økt slik at jeg kanskje klarer delmålet på 30kg hantelvektene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En annen måte å drive framgang kan være å øke antall reps på én vekt før du legger på mer vekt. La oss ta utgangspunkt i at du løfter 22,5kg for 5 reps nå. Neste økt løfter du 6-7 reps, så 7-8 reps, så kanskje opp til 8-10 reps. Da får du til å løfte 5x25kg og kan jobbe deg opp med flere reps igjen. Rinse and repeat. Økning i antall reps er også framgang. Dette er i alle fall én måte å gjøre det på uten ekstrautstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er nøyaktig like bra, bedre eller verre er vanskelig å si. Det er flere veier til Rom. Det er i alle fall framgang og det er i grunn det viktigste. På øvelser med hantler som involverer relativt få muskelgrupper så har man i grunn ikke så mye valg annet enn å gjøre på denne måten uten mikrovekter av noe slag. Det kan også være med på å øke hypertrofi sammenlignet med kun femmer-sett, noe som de fleste ikke har noe imot. Slow and steady wins the race ;)

Bonusvideo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...