Terskeltrening Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Hei, Sliter litt med å komme opp i antall kilo i noen øvelser. Klarer for eksempel 5x22,5kg i hantelpress, men klarer ikke 25kg i hantelpress. Tenkte derfor til å gå til anskaffelse av håndleddvekter. http://www.x-life.no/products/weight-load-vektmansjetter-2-x-05kg Er dette noe å satse på? (tenkte kjøpe 0,5kg og 1,kg håndleddsvekt,) Eller bør jeg finne andre måter å øke uten å bruke mikrovekter? Det bør jo kunne gå an å bruke både 0,5kg og 1kg sammen også. Da får jeg økning på hver økt slik at jeg kanskje klarer delmålet på 30kg hantelvektene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tronaldo Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 En annen måte å drive framgang kan være å øke antall reps på én vekt før du legger på mer vekt. La oss ta utgangspunkt i at du løfter 22,5kg for 5 reps nå. Neste økt løfter du 6-7 reps, så 7-8 reps, så kanskje opp til 8-10 reps. Da får du til å løfte 5x25kg og kan jobbe deg opp med flere reps igjen. Rinse and repeat. Økning i antall reps er også framgang. Dette er i alle fall én måte å gjøre det på uten ekstrautstyr. TEW, Aurelius, vesen og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terskeltrening Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Ok. Så det å ta flere reps er like bra for fremgang som å øke med mikrovekter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tronaldo Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Om det er nøyaktig like bra, bedre eller verre er vanskelig å si. Det er flere veier til Rom. Det er i alle fall framgang og det er i grunn det viktigste. På øvelser med hantler som involverer relativt få muskelgrupper så har man i grunn ikke så mye valg annet enn å gjøre på denne måten uten mikrovekter av noe slag. Det kan også være med på å øke hypertrofi sammenlignet med kun femmer-sett, noe som de fleste ikke har noe imot. Slow and steady wins the race Bonusvideo: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.