Gå til innhold

Vond rygg på jobb


ktpearie

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg begynte nylig i ny jobb som kassemedarbeider. Under lengre arbeidsdager og kasseopphold får jeg veldig vondt i ryggen, nærmest som følelsen under siste rep på siste sett med nedtrekk. Kjennes ut som muskelen ligger i spenn.

Jeg blir nesten avhengig av å knekke ryggen fordi det gir en 5 minutter med mindre smerte, ellers prøver jeg å mindre trykket på ryggen ved å lene meg fremover hver gang det er ingen kunder i kassen. Jeg har hatt dette problemet tidligere i mine andre jobber som besto av mye samme arbeid, samt mye ståendearbeid.

Har en teori om at jeg går og sitter så mye med strak rygg for bedre postur i kassen at dette kan slite på musklaturen og bygger opp en bedre ryggholdning. Men burde ikke dette gå over etterhvert, og ikke følge meg over 4 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tenkt på styrkeforskjeller i muskulaturen? En vond skulder kan komme av en stram pronatorer i leggen, på motsatt side. F eks ;)

Nå sier jeg ikke at det er grunnen - men ting henger sammen, og siden ryggen består av mange muskler og blir et "møtepunkt" etter mange ledd vil muskulaturen tilpasse seg dersom det er styrkeforskjeller/skjevheter gjennom ankler, knær, hofte, skulder..

Upper/lower cross er også noe å se på

Ta en tur til naprapat/osteopat eller kiropraktor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...