Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe med med noen fine teknikk-videoer og gjerne noen tips til halvmark først og fremst??:)

Prøvde meg på sumomark og vanlig mark, men kommer jo f"#¤ ikke langt nok ned, så uansett hva jeg gjør så får jeg ikke teknikken til!!:mad: Har da kun halvmark å jobbe med akkurat nå, men føler meg litt usikker på om det er noe spesielt jeg må passe på!?:unsure:

Ellers kom gjerne med tips om tøying av hamstrings!? (tror det er det det heter!? Bakside lår hvertfall, og overgang mellom lår og litt ned i leggen):)

Fortsetter under...

Ellers kom gjerne med tips om tøying av hamstrings!? (tror det er det det heter!? Bakside lår hvertfall, og overgang mellom lår og litt ned i leggen):)

Øv deg på yogaøvelsen "downward facing dog". Gull for mark-teknikk!

Hm, ikke langt nok ned? Når du har prøvd deg, har du da brukt vanlige, store vektskiver eller skiver som er små i diameter?

Så vidt jeg har forstått halvmark riktig, så kan du bruke sikkerhetsstengene i racksa som utgangspunkt. Stangen skal være i knehøyde (en cm eller to over). Stå inntil stangen, spenn rygg, bryst opp og løft. Jeg har aldri brukt den øvelsen selv, så jeg vil tro andre har mye bedre svar her (samt god video).

Se filmen under. Den forenkler hele teknikkstyret ved klassisk mark rimelig greit:)

Ellers kan du jo prøve deg på kettlebell-mark

Når du tenker halvmark, mener du strak mark/rumensk mark?

Her er i alle fall en link på korrekt utførelse:

Forøvrig her er en fin øvelse for å tøye hamstring:

Ellers så finner man veldig mye kult på YouTube bare ved å søke på det man leter etter :) Eirik Sandvik og kelly starrett har mye bra.

Hm, ikke langt nok ned? Når du har prøvd deg, har du da brukt vanlige, store vektskiver eller skiver som er små i diameter?

Så vidt jeg har forstått halvmark riktig, så kan du bruke sikkerhetsstengene i racksa som utgangspunkt. Stangen skal være i knehøyde (en cm eller to over). Stå inntil stangen, spenn rygg, bryst opp og løft. Jeg har aldri brukt den øvelsen selv, så jeg vil tro andre har mye bedre svar her (samt god video).

Se filmen under. Den forenkler hele teknikkstyret ved klassisk mark rimelig greit:)

Ellers kan du jo prøve deg på kettlebell-mark

Nja, eller jeg kommer ned, men klarer ikke få rumpen ut og ryggen strak pga utrolig stive bein. Så teknikken blir helt feil og ikke bra for ryggen!! :-/ blir vel små vekter jeg har jobbet med ja siden teknikken er rævva! :-P

Takk for videoer folkens :-) studere dem før morgendagens trening og finpusse med PT på mandag :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...