Gå til innhold

Stagnert i Frontbøy


LeanderL

Anbefalte innlegg

Hei, trener frontbøy to ganger i uken. En hard og en lett.

Men jeg har ligget på 80 kg siden august / september nå og får ikke til å øke.

Trener frontbøy isteden for knebøy.

Kan også ta med at jeg er 198 høy, kan høyden min ha noe med det å gjøre?

Det jeg lurer på er om det er noen ting jeg kan prøve? Bøy til boks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjør du på den harde og den lette økta? Treningsvekt på 80kg? Hvor mange reps? Prøvd å gå ned på vekten? Høyden har ikkje noe å si for at det har stoppet opp.

Feks i dag hadde jeg en lett økt med 40-50 kg x 5-8 reps

Den tunge blir det 1-3 reps

Ja jeg har prøvd å Gå ned på vekten i et par uker for så og gå opp og prøve på 80 igjen.

Godt å vite at det ikke er høyden , lest rundt endel steder som sier at høye mennesker ikke kan bli sterke i bøy.

"Sitat Mike Boyle – Evolution of a Strength Coach

"Some people just can't squat. Deal with it. If they're tall, it's probably a biomechanics problem. "A lot of these guys have back and knee problems and we're trying to make them squat any way!""

Denne også:http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder når du kommer deg over 80kg haha, du trenger ikkje å bekymre deg for det enda :) Ikkje skyld på genetikk for 80kg i frontbøy :D

Lag et system og følg det.

Eks:

Dag 1:

Frontbøy 5x5 begynn på ei lett vekt, legg på vekt til det stopper opp, så gå over på 3x5

Dag 2:

Frontbøy 12x3-4 gå ned 2 reps hver gang det stopper opp, ned til 6 reps

Dag 3:

Frontbøy 2sek stopp 5x5 samme som over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder når du kommer deg over 80kg haha, du trenger ikkje å bekymre deg for det enda :) Ikkje skyld på genetikk for 80kg i frontbøy :D

Lag et system og følg det.

Eks:

Dag 1:

Frontbøy 5x5 begynn på ei lett vekt, legg på vekt til det stopper opp, så gå over på 3x5

Dag 2:

Frontbøy 12x3-4 gå ned 2 reps hver gang det stopper opp, ned til 6 reps

Dag 3:

Frontbøy 2sek stopp 5x5 samme som over

Bare leser så mye forskjellig så greit å høre iallfall hehe.

Ja det så ut som en god plan. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eventuelt en SS - variant med 3x5 og lineær progresjon 3 ganger i uka. Blir muligens litt tungt å øke hele 7,5 kg i frontbøy hver uke, så da kan en jo ha lettdag på dag nr 2 for restitusjon.

Det er vel ikke en fordel å være lang når det gjelder knebøy. En får lengre løftebane og muligens større belastning på knær, korsrygg etc, men det skal allikevel være fult mulig å løfte tungt. Jeg er 196 cm høy selv, men jobber helt klart mot å få til noen tunge løft på sikt ;)

Trener du CrossFit ennå? Så av loggboken din at du i alle fall trente det før. Jeg har kjørt SS i kombinasjon med CrossFit og det er en dårlig kombinasjon. Styrketreningen lider av å trene CrossFit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...