Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, trener frontbøy to ganger i uken. En hard og en lett.

Men jeg har ligget på 80 kg siden august / september nå og får ikke til å øke.

Trener frontbøy isteden for knebøy.

Kan også ta med at jeg er 198 høy, kan høyden min ha noe med det å gjøre?

Det jeg lurer på er om det er noen ting jeg kan prøve? Bøy til boks?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26905-stagnert-i-frontb%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjør du på den harde og den lette økta? Treningsvekt på 80kg? Hvor mange reps? Prøvd å gå ned på vekten? Høyden har ikkje noe å si for at det har stoppet opp.

Feks i dag hadde jeg en lett økt med 40-50 kg x 5-8 reps

Den tunge blir det 1-3 reps

Ja jeg har prøvd å Gå ned på vekten i et par uker for så og gå opp og prøve på 80 igjen.

Godt å vite at det ikke er høyden , lest rundt endel steder som sier at høye mennesker ikke kan bli sterke i bøy.

"Sitat Mike Boyle – Evolution of a Strength Coach

"Some people just can't squat. Deal with it. If they're tall, it's probably a biomechanics problem. "A lot of these guys have back and knee problems and we're trying to make them squat any way!""

Denne også:http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=755

Det gjelder når du kommer deg over 80kg haha, du trenger ikkje å bekymre deg for det enda :) Ikkje skyld på genetikk for 80kg i frontbøy :D

Lag et system og følg det.

Eks:

Dag 1:

Frontbøy 5x5 begynn på ei lett vekt, legg på vekt til det stopper opp, så gå over på 3x5

Dag 2:

Frontbøy 12x3-4 gå ned 2 reps hver gang det stopper opp, ned til 6 reps

Dag 3:

Frontbøy 2sek stopp 5x5 samme som over

Det gjelder når du kommer deg over 80kg haha, du trenger ikkje å bekymre deg for det enda :) Ikkje skyld på genetikk for 80kg i frontbøy :D

Lag et system og følg det.

Eks:

Dag 1:

Frontbøy 5x5 begynn på ei lett vekt, legg på vekt til det stopper opp, så gå over på 3x5

Dag 2:

Frontbøy 12x3-4 gå ned 2 reps hver gang det stopper opp, ned til 6 reps

Dag 3:

Frontbøy 2sek stopp 5x5 samme som over

Bare leser så mye forskjellig så greit å høre iallfall hehe.

Ja det så ut som en god plan. Tusen takk.

Annonse

Eventuelt en SS - variant med 3x5 og lineær progresjon 3 ganger i uka. Blir muligens litt tungt å øke hele 7,5 kg i frontbøy hver uke, så da kan en jo ha lettdag på dag nr 2 for restitusjon.

Det er vel ikke en fordel å være lang når det gjelder knebøy. En får lengre løftebane og muligens større belastning på knær, korsrygg etc, men det skal allikevel være fult mulig å løfte tungt. Jeg er 196 cm høy selv, men jobber helt klart mot å få til noen tunge løft på sikt ;)

Trener du CrossFit ennå? Så av loggboken din at du i alle fall trente det før. Jeg har kjørt SS i kombinasjon med CrossFit og det er en dårlig kombinasjon. Styrketreningen lider av å trene CrossFit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...