Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trente semiaktivt for et år siden, men sluttet etter en skade. Ettersom jeg sluttet å trene og proteinpulverboksen på 2,5 kg tok mye plass i en liten leilighet, ble boksen flyttet til boden.

Boden har dør, men skråtak som ikke er helt tett. Temperaturen i boden er omtrent det samme som temperaturen ute - altså boksen har stått i både pluss og minusgrader og muligens noe fukt (det er jeg ikke helt sikker på)

Selve best før datoen på boksen er i august 2014.

Er proteinpilveret ødelagt etter denne oppbevaringen? Har luktet oppi og det lukter som den gjorde før, og pulveret ser tørt og fint ut.

Om det så har blitt ødelagt, vil jeg merke det - eller vil det ikke merkes og proteinpulveret mister effekten sin?

Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke vil ta proteinpulver uten noen effekt og bli lurt, men om det fortsatt "fungerer" som før er det ikke noe vits å bruke penger på ny boks.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26864-proteinpulver-holdbarhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen Takk for svar. Som jeg skrev er det oppbevaringen jeg er veldig i tvil om hvordan har påvirket pulveret, så er det noen som vet helt sikkert at det pulveret er like brukbart?

Pulveret er godt beskyttet mot fuktighet i sin orginale innpaking. Proteinpulveret mister heller ingen effekt. Så lenge det ikke er noe usmak eller vond lukt er det like fint som nytt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...