Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er en gutt på 17 år og 188cm (ca) som startet å trene i August 2013. Siden da har jeg gått ned ca 15 kilo men i slutten av November/starten av Desember begynte vekta å så stille og det har den gjort siden. Har blitt veldig lite kaker og usunn mat i jula da jeg har passet ekstra godt på, og jeg har også trenet som vanlig gjennom hele julen. Har heller ikke gått opp i vekt. Jeg sliter derfor litt med motivasjonen siden vekta har stått stille i over en måned så jeg vil egentlig bare ha en bekreftelse fra noen her på at vektnedgangen kommer til å ta seg opp igjen hvis jeg fortsetter som før? Eller er det bare jeg som har dårlig tolmodighet?

Jeg selv synes jeg har gått ned lite, men når sant skal sies så er jeg kanskje streng med meg selv.

Trener forøvrig stryke 3 ganger i uka og fotball 3 ganger i uka.

Fortsetter under...

Hei!

Gratulerer med flott vektnedgang allerede. :)

Det er helt normal å stoppe opp i perioder, men det vil ikke si at det ikke skjer forandringer med kroppen. At vekta står stille kan skyldes mye, finn deg heller et målebånd og hold kontroll med cm på kroppen. Målebånd er en mer presis målemåte, da mange faktorer kan påvirke vekta fra time til time.

Hva veier du, og hvordan ser en vanlig dag ut for deg med tanke på mat?

Hei!

Hva veier du, og hvordan ser en vanlig dag ut for deg med tanke på mat?

129kg.

Frokost(0730) går det i 2 brødskiver med enten ost og kokt skinke eller bare gulost og vann. ( Sunniva lettost)

Lunsj (1145) Grov baguette med kokt skinke og ost, og 0,5l Farris.

Måltid etter skole/før trening (1515) Skyr eller 2 brødskiver med kokt skinke og vann.

Middag (17-1900) varierer mye men kylling går ofte igjen. Ofte salat som tilbehør.

Kveldsmat (2000) Yoghurt uten sukker og fett eller 2 knekkebrød med gulost.

Selvfølgelig kan jula spille en stor rolle på at jeg ikke har gått ned men det var ikke noe annerledes fra starten av Desember til Jul enn det det var tidligere, derfor er det litt rart at jeg har stått stille.

Uten å ha regnet ut kcal innholdet i det du spiser ser det ut som du spiser litt lite mat med tanke på din vekt og høyde. Det går veldig mye i brødmat (opp til 4 av 5 måltider), og du kan med fordel bytte ut disse med noe annet. Kyllingsalat, fisk, eggerøre osv. Muligheten er mange. :) Du er såpass aktiv, så da har kroppen behov for mye mer mat enn om du skulle ha vært stillesittende mesteparten av dagen.

Finn ett målebånd og mål deg. Jeg for eksempel veier nesten 5 kg nå enn jeg gjorde i hørt, men er ikke større. Vekta er en liten luring, som du ikke alltid kan stole på ;)

Annonse

Heisann!

Er en gutt på 17 år og 188cm (ca) som startet å trene i August 2013. Siden da har jeg gått ned ca 15 kilo men i slutten av November/starten av Desember begynte vekta å så stille og det har den gjort siden. Har blitt veldig lite kaker og usunn mat i jula da jeg har passet ekstra godt på, og jeg har også trenet som vanlig gjennom hele julen. Har heller ikke gått opp i vekt. Jeg sliter derfor litt med motivasjonen siden vekta har stått stille i over en måned så jeg vil egentlig bare ha en bekreftelse fra noen her på at vektnedgangen kommer til å ta seg opp igjen hvis jeg fortsetter som før? Eller er det bare jeg som har dårlig tolmodighet?

Jeg selv synes jeg har gått ned lite, men når sant skal sies så er jeg kanskje streng med meg selv.

Trener forøvrig stryke 3 ganger i uka og fotball 3 ganger i uka.

Sliter med det samme selv til tider, bruk målebåndet når det står stille:) Det er ikke enkelt men så definitivt verdt det så hold ut. Jeg har ikke endret noe særlig på min metode underveis annet enn at jeg har startet og spise mer da jeg trener og kroppen trenger næringen. Koser meg nesten hver eneste lørdag også, jeg fråtser ikke akkurat men får jeg lyst på en sjokolade for eksempel så spiser jeg det. Jeg har gått vekk fra og tenke diettm nå kjører jeg på med sunne måltider da det er en endring av livsstil og noe som skal være varig for meg. Dette klarer du garantert, hold ut og tenk langsiktig og selvfølgelig på alt du har fått til allerede. Ta masse bilder av deg selv og se på de når du får en dårlig dag på den måten holder jeg mitt prosjekt gående.

Masse lykke til og godt nytt år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...