Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt å starte med periodisk faste for å kvitte meg med en del ekstra kroppsvekt og masse kroppsfett. Jeg har satt med opp å spise mellom klokken halv 2 og halv 8 (på ettermiddagen/kvelden såklart) siden dette passer best med lunchen på skolen. Til å starte med de første månende vil jeg få i gang kondisjonen og lære meg å jogge lenge, så har et mål med å kunne jogge i rundt 30min på slutten i strekk.

Men nå til poenget! Jeg trenger hjelp med en matplan for å gå ned i vekt og som kan passe på to-tre måltider. Planen er å få i seg 1200kcal til å starte med. Hva bør jeg spise for å få i meg nok proteiner, vitaminer, og sunt fett, og hva bør jeg holde meg unna?? Hadde vært fint om noen kunne komme med tips til en slik plan! :p

Håper jeg postet på riktig sted.

Hilsen en skikkelig nybegynner... haha:oops:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26811-periodisk-faste-matplan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veier 55kg og er rundt 160 høy. Vet ikke om jeg veier så masse men har en del bilringer både på magen og hoftene(som vises bakfra), og litt ekstra på lårene. Litt "typisk" jente å si da kanskje..

Hvis du synes 1200kcal virker lite kan du godt komme med andre tips :)

1200 er alt for lite. Jeg vil anbefale å ligge på minst 2000, spesielt om du skal drive med så mye kondisjonstrening. Har du vurdert å trene styrke i stedet for å jogge så mye? Å spise lite og løpe mye vil ofte bare resultere i å se "tynnfeit" ut, dvs. lite trent. Du veier ikke så mye, og tung styrketrening og nok mat vil stramme opp kroppen din. Stol heller på speilet enn vekta, er mitt tips.

Annonse

Hvorfor ikke starte med en gang?

Vil fokusere på kondis og være slank, ikke på å bygge muskler. Vil isåfall å vekk fettet før jeg bygger opp litt muskler.

Også jeg kan heller ikke mye om styrketrening så må nok finne ut litt mer før jeg prøver meg på det.

Vil fokusere på kondis og være slank, ikke på å bygge muskler. Vil isåfall å vekk fettet før jeg bygger opp litt muskler.

Også jeg kan heller ikke mye om styrketrening så må nok finne ut litt mer før jeg prøver meg på det.

Du har 55kg fordelt på 160cm. Du kan umulig ha mye fett å måtte ta bort. Som nevnt over: Tung styrketrening vil nok hjelpe deg bedre enn å få opp kondisen om det er fettet du vil ha bort. Finnes utallige flotte artikler her inne på FB om styrketrening så skulle ikke være noe problem. Men valget er ditt. Du har fått mange gode råd fra andre her :)

Skal ta en titt etter et treningsprogram som kanskje kan passe meg... Er ikke så sikkert på dette meg styrke så får vel prøve meg frem! :)

Er 83cm på det tynneste på midjen, noe jeg selv synes er mye, men kanskje ikke så mange andre synes er mye. Men målet er jo at jeg er fornøyd og føler meg vel :)

Annonse

Skal ta en titt etter et treningsprogram som kanskje kan passe meg... Er ikke så sikkert på dette meg styrke så får vel prøve meg frem! :)

Er 83cm på det tynneste på midjen, noe jeg selv synes er mye, men kanskje ikke så mange andre synes er mye. Men målet er jo at jeg er fornøyd og føler meg vel :)

Går fint ann å kombinere styrke med kondisjon, bare husk å få i deg nok mat :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...