Gå til innhold

Anbefalte innlegg

heisann.

nå har jeg lest på internett til øyet ble stort og vått, i søken etter kroppsvektøvelser til hjemmetrening.

jeg er ute etter relativt få øvelser som tar hele kroppen.

hva tenker dere om 3x max rep av:

knebøy

bicycle crunch

planke/sideplanke

armhevinger

"jente pull ups" da vanlige blir vanskelig å gjennomføre i leiligheten.

(overhodet ikke noe i mot den kvinnelige delen av medlemmene eller deres innsats, men det er den som jentene slipper unna med i fysiske tester i militæret. man ligger med hælene i bakken og hever brystet mot en horisontal stang.)

flere øvelser? færre øvelser?

tusen takk for hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26757-kroppsvekt%C3%B8velser-hele-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppsvektøvelser har ofte litt flere aspekter og momenter enn med vekter. Jeg ser du har ingen strakarms-øvelser. Om det er kroppskontroll du vil oppnå så er det fornuftig å ha med.

Siden det er vanskelig for deg å gjøre pull ups regner jeg også med at det blir vanskelig å gjøre levers og feks. skin the cat,

men du kan gjøre planken med strake armer, hollow hold/rock, L-sit, V-ups og håndstående. Det å være oppned er også veldig bra for å mestre rom-orientering.

Og hvis du skal ha litt tyngre øvelser bør du feks kjøre ett-beins knebøy, utfall med hopp, fall-utfall, eksplosive pushups, pushups til nivå under skuldre (deficit), dips.

Hvis du har en trapp, trappeoppgang eller tilsv. så er det ofte lett å gjøre pullups, eller monterer ringer der. Og med ringer er det nesten bare fantasien som setter grensene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...