Gå til innhold

Artrose i fingre og feks markløft


Knugen

Anbefalte innlegg

Jeg har artrose i fingrene, foreløpig mest i de to ytterste leddene. De er deformert, stive og smertefulle.

Nå sliter jeg med for eksempel øvelser som markløft og andre øvelser der stangen hviler hovedsakelig mot fingrene. Det er rett og slett forferdelig vondt når jeg kommer opp mot en 60-70 kg i mark og hendene er ikke brukervennlige på et par dager etterpå :(.

-Vil jeg likevel få effektiv trening selv om jeg ikke øker og øker i vekt? Alternativer til markløft?

-Har ikke forsøkt løftestropper foreløpig, men kan de gi en avlastning for fingrene?

-Hansker ser jeg ikke vitsen med, da de mest beskytter håndflaten og ikke fingrene. Stemmer dette, eller bør jeg prøve?

Andre øvelser som er vonde er nedtrekk.

Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tipset! Hvorfor støtter du ikke bruken? Snakker du rent generelt eller i mitt tilfelle?

Null problemos! Jeg tror de koster litt, men om fingrene dine blir ødelagt av slikt så forstår jeg problemstillingen.

Jeg støtter ikke bruken fordi man generelt sett skal utvikle god styrke i klypa. Men når det gjelder deg og artrose(veitke hva det er:rolleyes: ) , så skjønner jeg det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...