Gå til innhold

Nedtrekk med tau


goldsilver

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Elsker den øvelsen! Perfekt for partials på slutten av tricepsøkten og for å skvise det siste lille ut av muskelen. Men jeg føler man skal kjøre ganske lett for å føle at man "treffer muskelen", men klarer man å kjøre tungt og strikt er det en fin øvelse - men bare for å avslutte, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...ja, kan hende dere er inne på noe, men siden det var snakk om tau tenkte jeg triceps. Aldri sett noen ta lat pulldowns med tau, men...om det var snakk om triceps har jeg gitt svaret mitt. Om det var snakk om lats har jeg ingen aning og aldri vurdert øvelsen engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker RYGG!!!! Den står på programmet mitt, og jeg kjører igjennom den, men syntes som sagt at det er kronglete med dette tauet

Oj, ikke så sint, da :) Men jeg sjekket litt og den øvelsen gjorde jeg for mange år siden og måtte google litt. Jeg fikk aldri noe særlig ut av den, men det er jo en typisk konsentrasjonsøvelse. Føler du at du ikke treffer musklene, eller at du ikke får inn bevegelsen? Har du sjekket instruksjonsvideoer? Er jo ikke så mye man kan krongle til om man holder ryggen riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sint :D Ville bare få frem at pushdown (Triceps) og Nedtrekk (rygg) er to helt forskjellige øvelser :D

Hadde vært lettere om du hadde brukt pushdowns/pulldowns. Nedtrekk brukes vel strengt tatt til begge, og siden øvelsen du snakker om faktisk er relativt like triceps pushdown med tau (bevelgelsen er i skulder i stdet for triceps) så...jaja :) Få med "lat" eller et bilde eller noe så det ikke blir misforståelser, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv problemer med nedtrekk med tau så jeg ga meg med den øvelsen. Nå har det seg sikkert sånn at jeg skulle ha kjørt den LETT når jeg brukte tauet, men så liksom ikke noe vits å kjøre den når jeg mestret vanlig nedtrekk bedre og tyngre.. Men vet du om det bare er for variasjonen sin del eller er det noe spes med å trene nedrekk med tau? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv problemer med nedtrekk med tau så jeg ga meg med den øvelsen. Nå har det seg sikkert sånn at jeg skulle ha kjørt den LETT når jeg brukte tauet, men så liksom ikke noe vits å kjøre den når jeg mestret vanlig nedtrekk bedre og tyngre.. Men vet du om det bare er for variasjonen sin del eller er det noe spes med å trene nedrekk med tau? :wub:

Nedtrekk (lat pulldown) med tau trener andre muskler og en en konsentrasjonsøvelse. Nedtrekk (lat pulldown) med stang er nærmere baseøvelsen chins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...