Gå til innhold

Tilskudd under og etter trening


Kjell-Magne Skåden

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Går treningen slik det skal og du har et fornuftig kosthold, burde vann holde.

Personlig prøver jeg å gå opp i vekt og muskelmasse, og drikker derfor "gainer" morgen og kveld, kreatinblanding før trening og proteinshake etter trening.

For de som prøver å gå ned i vekt(noe jeg aldri har prøvd på), mener jeg at et tilpasset kosthold og gjevnlig trening er det viktigste. Men leser også stadig om folk som er glad i BCAA.

Hvis du føler deg dehydrert og slapp under lange økter, anbefales ofte vann med elektrolyter som drikkes under økten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til all trening under 3t vil ikke kroppen din ha behov for noe annet enn vann. Hvertfall om målet er å komme ned i vekt.

Ved lengere sykkelturer/ritt fyller jeg en flaske vann og en flaske med carbofuel for at kroppen skal ha noe å gi siste time også.

Du mener man ikke trenger noe annet enn vann hvis man trener tung styrke i 3 timer?

Deg om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener man ikke trenger noe annet enn vann hvis man trener tung styrke i 3 timer?

Deg om det...

Såfremt du ikke starter å trene på tom mage, mener JEG det ja...

Hva en bodybuilder eller svær branne som hovedmål i løpet av dagen er å få i seg nok mat, har jeg ingen fjerneste idè om, men trådstarter var i hovedsak ute etter å gå ned i vekt ettersom jeg forsto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg BCAA og Carbofuel under trening er veldig godt å ha når øktene blir lange. De fleste øktene mine ender på 2 timer og jeg føler meg ofte veldig tom for energi mot slutten, med mindre jeg har påfyll av energi underveis. Trenger ikke i teorien noe annet enn vann. Etter trening hiver jeg i meg en shake, banan og boks med ananas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...