Gå til innhold

Treningsprogram for fettreduksjon


sindre123

Anbefalte innlegg

Har det siste året tatt av ca 12-13 kg, men er fortsatt ikke helt der jeg ønsker å være enda. Har fortsatt en del fett, spesielt rundt nedre del av magen og de såkalte "love handles" som jeg ønsker å bli kvitt, og lurer derfor på hvilke øvelser jeg bør gjøre for å få bort fettet. Er det noe mat jeg bør få mer/mindre i meg? Er ganske "noob" når det gjelder trening, og setter stor pris på om noen kunne satt opp et simple treningsprogram som jeg kan følge. Setter stor pris på svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes mye bra lesestoff både her inne på FB, f.eks nybegynnerguiden som du finner her: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Kanskje boken Bygg muskler av bl.a. Martin Norum hadde vært en fin plass og starte. http://byggmuskler.org Der finner du også styrkeprogram for 3 dager som er satt opp for å nå målet ditt om reduksjon i fettprosent, men husk kostholdet er nok det viktigste.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit! Hva med å fortelle litt mer om deg selv: Vekt, høyde, alder? Hvordan har du trent til nå? Hvordan spiser du, og hva har du gjort for å gå ned så mye som du har gjort så langt? Gratulerer forøvrig med svært gode resultater, bra jobba (y)

Er 17 år, 188cm høy og ligger på rundt 72-73kg for øyeblikket. Fant ut i oktober 2012 at jeg ville komme i form. Startet da med kun kardiotrening frem til jeg nådde vektmålet mitt i mai 2013. Var nokså spinkel på denne tiden, og begynte derfor på treningsstudio for å få økt muskelmasse, noe jeg forsåvidt har klart til nå, men klarer forsatt ikke å bli kvitt siste rest av fett rundt nedre del av magen og rundt kjærlighetstakene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 17 år, 188cm høy og ligger på rundt 72-73kg for øyeblikket. Fant ut i oktober 2012 at jeg ville komme i form. Startet da med kun kardiotrening frem til jeg nådde vektmålet mitt i mai 2013. Var nokså spinkel på denne tiden, og begynte derfor på treningsstudio for å få økt muskelmasse, noe jeg forsåvidt har klart til nå, men klarer forsatt ikke å bli kvitt siste rest av fett rundt nedre del av magen og rundt kjærlighetstakene :)

Du veier litt lite i forhold til høyden din. Du burde ikke gå mer ned i vekt, men heller fokusere på å bygge muskler og ligge på vedlikehold/et lite overskudd i en periode.

Hvordan er treningsprogrammet ditt? Hvor mange kalorier inntar du hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veier litt lite i forhold til høyden din. Du burde ikke gå mer ned i vekt, men heller fokusere på å bygge muskler og ligge på vedlikehold/et lite overskudd i en periode.

Hvordan er treningsprogrammet ditt? Hvor mange kalorier inntar du hver dag?

Nei er sant det. Målet mitt er ikke å gå ned i vekt, men å bli kvitt det resterende fettet og erstatte det med muskler. Tror det er lurt som du sier å bygge litt mer muskler først. Har ikke noe treningsprogram foreløpig, ettersom jeg er ny til styrketrening og er usikker på hva jeg skal inkludere i programmet. Har til nå trent med tanke på å ha det morsomt med trening, og prøvd så godt jeg kan med å ikke trene de samme muskelgruppene hver gang jeg trener. Er litt usikker på kaloriinntaket mitt, ettersom jeg ikke har målt det på en stund, men spiser som regel et vanlig sunt og norsk kosthold, men hender at jeg spiser litt søtt i helgene, noe jeg prøver å vende av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei er sant det. Målet mitt er ikke å gå ned i vekt, men å bli kvitt det resterende fettet og erstatte det med muskler. Tror det er lurt som du sier å bygge litt mer muskler først. Har ikke noe treningsprogram foreløpig, ettersom jeg er ny til styrketrening og er usikker på hva jeg skal inkludere i programmet. Har til nå trent med tanke på å ha det morsomt med trening, og prøvd så godt jeg kan med å ikke trene de samme muskelgruppene hver gang jeg trener. Er litt usikker på kaloriinntaket mitt, ettersom jeg ikke har målt det på en stund, men spiser som regel et vanlig sunt og norsk kosthold, men hender at jeg spiser litt søtt i helgene, noe jeg prøver å vende av :)

Siden du er nybegynner så synes jeg et program hvor du fokuserer på lineær progresjon i baseøvelsene er det beste. Søk på Starting strength eller 5x5 med autoregulering.

Hvorfor skal du kutte ut søtsakene i helgene? Det er ikke noe feil med å kose seg i blant.

Du kan loggføre matinntaket på www.diett.no. Du får 7 dager gratis når du registrerer deg. Bruk fitnessbloggen sin kalorikalkulator for å få en pekepinne på hvor mye du ska ha i deg for å gå opp i vekt. https://www.facebook.com/fitnessbloggen/app_125997777506575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er nybegynner så synes jeg et program hvor du fokuserer på lineær progresjon i baseøvelsene er det beste. Søk på Starting strength eller 5x5 med autoregulering.

Hvorfor skal du kutte ut søtsakene i helgene? Det er ikke noe feil med å kose seg i blant.

Du kan loggføre matinntaket på www.diett.no. Du får 7 dager gratis når du registrerer deg. Bruk fitnessbloggen sin kalorikalkulator for å få en pekepinne på hvor mye du ska ha i deg for å gå opp i vekt. https://www.facebook.com/fitnessbloggen/app_125997777506575

@sindre123

Legger til at du kan også logge på:

www.mylog.no (gratis hele tiden)

www.myfitnesspal.com (gratis hele tiden) :)

Så slipper du å tenke på at diett.no bare er gratis i 7 dager ;)

Er for øvrig enig med Sondre her ;) Baseøvelser + god mat = øke i muskelmasse sakte men sikkert vil bring deg der du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...