Gå til innhold

Pump av alkohol + fysisk aktivitet?


TEW

Anbefalte innlegg

Det ble et par tre glass vin og noen øl ute i går natt. Natten ble avsluttet med en time med dansing på nattklubb, og så en 35 minutters gåtur hjem i fint tempo for å få litt av alkoholen ut av systemet. Når jeg så skulle hoppe i seng la jeg merke til i speilet at både blodårer og muskler var utrolig fremtredende, nesten mer enn etter en hard økt med pump, og det var til en viss grad fortsatt sånn når jeg sto opp i dag morges.

Hva er det som gjør dette? Er det alkoholen i kombinasjon med fysisk aktivitet, karbohydratene, alkoholens påvirkning på væske balansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn helt uten at jeg aner noe som helst om det, så kan det kanskje være det at alkohol virker vannfordrivende, og at du dermed har "tørket ut" såpass at blodårene blir synlig? o_O

Men jeg vet ikke, jeg, altså..

a) Vanndrivende

B) Carbs, man. CARBS. Har du noen gang hatt noen lunde lav'ish fettprosent og spist en hel boks Ben & Jerry's og skyldt det ned med liter Cola? Har du lagt merke til dine blodårer da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a) Vanndrivende

B) Carbs, man. CARBS. Har du noen gang hatt lav'ish fettprosent og spist en hel boks Ben & Jerry's og skyldt det ned med liter Cola? Har du lagt merke til dine blodårer da? :D

Joda, er ikke så mye som skal til for å få frem blodårene lenger, litt ekstra karbs til middag så kommer blodåren, men her var det musklene gjevnt over som også ble skikkelig fremtredende. Tipper det er at alkoholen er vanndrivende som gjør det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er ikke så mye som skal til for å få frem blodårene lenger, litt ekstra karbs til middag så kommer blodåren, men her var det musklene gjevnt over som også ble skikkelig fremtredende. Tipper det er at alkoholen er vanndrivende som gjør det ja.

Elliot Hulse videoen gir deg fin forklaring på hvorfor :) I ditt tilfelle her: Øl. (og ikke bare fordi det er vanndrivende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...