Gå til innhold

Trenger hjelp bulking/diet/er jeg på vidda ?


Alexxx

Anbefalte innlegg

Heisann likesinnede fitnessmennsker:) , trenger litt råd og tips fra noen som har mer erfaring enn det jeg har på dette området.

Hele familien min er tynne og jeg har vært tynn hele livet (på randen av å være FOR tynn) bestemte meg for å gjøre noe med dette, osv. hittil har gått opp nær 15 kg iløpet av 1,5 år (fra 58kg - 76kg). Merk. Snakker ikke om ren muskelmasse.

Trener 5 dager i uka og føler jeg har rimelig dreisen på trenings-planen min/rutiner og er relativt stolt over det jeg har opnådd. Det er dermed kun en brøkdel av det jeg ønsker å oppnå. Med tiden har jeg blitt mer og mer opptatt av kosthold og ser tilbake på mine tidligere spisevaner med skrekk og gru. 1 brødskive med syltetøy til frokost, lol. Har satt opp en ny diet for bulking de neste par månedene er ikke kostholdsekpert men vet mange av dere har god greie på dette. Kan dere si meg om dette er ett greit utgangspunkt. Itilleg til maten har jeg tenkt å ta proteinshakes, kreatine og omega 3. Jeg hater kokte poteter så med pommes frites mener jeg at jeg har kokt poteter kutta de opp og stekt de i oliven olje, ikke noe sånt ferdig greier man bare putter i ovnen.

frokost: 3 egg - yoghurt med havregryn - håndfull nøtter - Shake

mellommåltid: proteinbar/nøtter

Lunsj: Kyllinglår - pommes frittes - Bernaise - Frisk grønnskaer

mellommåltid: proteinbar/nøtter

Middag: Varierende (bor med dama så ja) minst 800 kcal - shake (600+ kcal)

mellommåltid: proteinbar/nøtter

Kveldsmat: Kyllinglår + pommes frites/ris + saus + shaker (+evt dessert)

Er jeg helt på vidda eller? Svar mottas med ydmykhet.

post-31282-14440963211547_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du varierer middagen litt, så synes jeg dete ser fint ut jeg. Prøv det ut og se om du går opp i vekt i passelig tempo, så får du evt justere kcal-mengden etter det. Personlig ville jeg også byttet ut kyllinglår innimellom med laks, ørret, kyllingfilet osv og evt spedd på med en feit avocado til måltidet hvis du spiser noe magert kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som et godt utgangspunkt, men enig i det som blir nevnt over her at du bør variere proteinkildene dine :) Få i deg alle typer kjøtt og fisk, og om det er magert kjøtt/torsk, spe på med avokado, bacon, kokos osv. Så ser jeg gjerne at du bytter ut pommes fritesen med ris, poteter, pasta osv i blandt :p Det er heller ingenting i veien for å feks spise 6 egg og mer havregryn i stedet for shaken til frokost, osv. Du kan fint bare øke mengde av matvarene og slippe å være avhengig av shake til hvert måltid, de inneholder gjerne en del sukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...