Gå til innhold

Styrketrening og vektnedgang


Cre*tive

Anbefalte innlegg

Jeg begynte styrketrening for litt over to måneder siden... Grunnen var at jeg ville ned i vekt, men etterhvert som tiden gikk ble jeg og ganske hektet på selve styrketreningen i seg selv. Spørsmålet nå er om det er mulig å trene tung styrke og bygge muskler samtidig som jeg mister vekt??

Per dags dato har jeg fått en kostholdsplan med minimum 1500 og maksimum 1800 kalorier per dag, så med den treningen jeg utfører nå opplever jeg at vekten går ned. Styrketreningen føles tyngre, men om det er psykisk eller reelt (gav også blod på torsdag) det vet jeg ikke.

Så noen som har noen tanker rundt dette?:)

Med vennlig hilsen frøken nybegynner :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten å ha spesielt peiling på kor mye kcal du som jente burde ha, så høres 1500-1800 lite ut i mitt om du skal bygg muskla.

Skal ikke vær noe problem å gå ned i fettprosent mens du driv med hard styrke. Viktig å få i sæ rikelig med proteina, (regna på 2.5+g protein/kg på mæsjøl). og om du kutta for mye i kcal og ikke har supermye å ta av, vil du etter ikke lang tid stagner/reduser i treninga. tørr ikke kom med noen konkrete kcal eller protein mengda du må baser dæ på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg 10 kg jeg vil/bør gå ned. Kostholdet er satt opp med ca. 160 g protein, ca. 155 g karbohydrater og ca 50-60 g fett. Jeg lurer egentlig på hva som er realistisk... Har hatt grei fremgang på trening og elsker mestringsfølelsen. Må jeg legge den litt på hyllen mens jeg reduserer vekten (altså følelsen av å øke i styrke, ikke styrketreningen:D), eller kan man si ja takk begge deler??

Liker bare å være realistisk i forventninger.. :blush:

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...