Gå til innhold

Hvor lang tid bruker kroppen på å tilpasse seg periodisk faste?


smurfelurfe

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på periodisk faste forrige mandag og har spisevindu fra 12-21.

Jeg er fortsatt like sulten hver dag frem til kl er 12. Hvor lang tid tar det før kroppen begynner å tilpasse seg at den ikke får mat før kl 12? Leser om mange som får ekstra energi og føler seg i topp form, jeg har dessverre ikke merket noe til dette heller :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplevd selv + hørt andre si alt fra 2 dager til 2 uker.

MEN, er noen som aldri vender seg til det, noen passer bare bedre til å spise tidligere på dagen.

En ting du kan prøve før du gir det opp er å spise ekstra mye på det siste måltidet ditt.

Passer du på at du spiser like mange kcal iløpet av dagen nå som tidligere før du startet? Det er også en feil mange gjør, kutter bare ut frokosten, men sper ikke på mere resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på periodisk faste opptil flere ganger og over lengre perioder. Uten tvil effektivt.

Vet ikke om kroppen min er noe unikum, men jeg følte det var veldig fra dag til dag hvordan sulten var på morgenen. Selv om jeg bøttet nedpå et måltid bestående av 100g protein og 0.5kg brokkoli 20:00 kvelden før, kunne jeg være sulten som en gris kl 09-10 dagen etterpå. Jeg og Mr. ghrelin(sult-hormon i magen) spiller ikke helt på lag hehe.

Så som sagt, det varierer alt fra person til person :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist etter periodiskfaste i halvt år nå. Brukte ca en uke på og venne meg til det. Og enda har jeg dager hvor jeg er sulten før første måltid. Spesielt vis det er dager hvor jeg er lite produktiv før første måltid. Prøver bruke fastetiden på og være aktiv og produktiv. Da "glemmer" man sulten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fortuity.

Da jeg spiste etter PF tok det meg nærmere 3 uker før kroppen klarte å vende seg til det. Skal sies at jeg var et 'superfrokostmenneske' tidligere, og inntok gjerne første måltid rundt 06:00, før jeg gikk inn for endringen. Nå, derimot, er det sjelden sulten melder seg før ut over formiddagen, typ 12:00-13:00 (til tross for at jeg ikke egentlig følger det lenger). (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...