Gå til innhold

BCAA og proteinpulver, når?


Jonnybravo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt BCAA i kapsel (vet det er dumt, har lært av det nå). Når skal jeg ta det? Jeg bruker også proteinpulver så kan jeg bruke BCAA før trening og proteinpulver rett etter trening? eller er det mest gunstig og ta det før og etter? F.eks 2 kapsler rett før, og 2 kapsler rett etter? også proteinshaken? Har også lest at BCAA bare funker hvis du tar det på tom mage før trening.. stemmer dette? Jeg klarer ikke og trene uten å spise først, må gjerne ha i meg et par skiver først. Er det da borkastet og hive i seg BCAA først?

Hva er egentlig best? eller rettere sagt, hva funker? Kan også nevne at jeg bruker kreatin.

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har kjøpt BCAA i kapsel (vet det er dumt, har lært av det nå). Når skal jeg ta det? Jeg bruker også proteinpulver så kan jeg bruke BCAA før trening og proteinpulver rett etter trening? eller er det mest gunstig og ta det før og etter? F.eks 2 kapsler rett før, og 2 kapsler rett etter? også proteinshaken? Har også lest at BCAA bare funker hvis du tar det på tom mage før trening.. stemmer dette? Jeg klarer ikke og trene uten å spise først, må gjerne ha i meg et par skiver først. Er det da borkastet og hive i seg BCAA først?

Hva er egentlig best? eller rettere sagt, hva funker? Kan også nevne at jeg bruker kreatin.

Takk for svar! :)

Ja det stemmer at mange tar BCAA før trening på tom mage, men det er fordi dem trener på tom mage, ikke fordi det er bare på tom mage det fungerer, om du skjønner? BCAA inneholder den viktigste aminosyren for proteinsyntesen (leucine), men den finner du igjen i vanlige kjøttprodukter blant annet.

Men for å svare på spørsmålet ditt så liker mange å ta bcaa under trening som "intraworkout". Bare ta 4 kapsler før å gjør det enkelt? :) Vet ikke hvor mange gram 4 kapsler utgjør da, men noe mer en 10g trenger du neppe om du spiser mat resten av dagen som jeg regner med du gjør. Proteinshake etter trening er aldri feil det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er best, hva funker?

Om man ikke skal ta BCCA ved fastende trening, er det egentlig litt "bortkastet". Det er ikke noe magisk med BCAA og proteinpulver, men unntak av at det er praktisk. Så om du liker å spise før trening, trenger du ikke akkurat å ta en shake i tillegg. Å er det lenge til du skal spise etter trening, kan du evt hive i deg en shake eller kjøpe 1 Liter sjokomelk <3 på nærmeste butikk.

Det viktigste er at du får dekt de grunnleggende næringsstoffene for dagen og ikke når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er best, hva funker?

Om man ikke skal ta BCCA ved fastende trening, er det egentlig litt "bortkastet". Det er ikke noe magisk med BCAA og proteinpulver, men unntak av at det er praktisk. Så om du liker å spise før trening, trenger du ikke akkurat å ta en shake i tillegg. Å er det lenge til du skal spise etter trening, kan du evt hive i deg en shake eller kjøpe 1 Liter sjokomelk <3 på nærmeste butikk.

Det viktigste er at du får dekt de grunnleggende næringsstoffene for dagen og ikke når.

Sant så du sier. Men BCAA har vist seg å være muskelbesparende på diett, samt forhindring av stølhet(grunn nok til å ta det alene). Men ja det er viktig å vite at det ikke er noe magisk med BCAA. Hva du spiser resten av dagen har så mye mer å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant så du sier. Men BCAA har vist seg å være muskelbesparende på diett, samt forhindring av stølhet(grunn nok til å ta det alene).

Mer muskelbesparende enn aminosyrer fra kylling og fisk? Ser for meg det kan ha sin nytte nært konkurranse form og på en streng diett. Men for all del, om trådstarter syns det er vært 250kr i mnd er det bare å kjøre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer muskelbesparende enn aminosyrer fra kylling og fisk? Ser for meg det kan ha sin nytte nært konkurranse form og på en streng diett. Men for all del, om trådstarter syns det er vært 250kr i mnd er det bare å kjøre på :)

Nei selvfølgelig ikke, nettopp fordi at kylling og fisk inneholder akkurat de samme aminosyrene som de 3 i BCAA. Jeg sier ikke at trådstarter trenger det, det får være opp til han selv å bestemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for bra svar!! Nå som jeg allerede har brukt 250,- på BCAA så får jeg vel bruke det og se hvordan det er :) Ellers så er jeg egentlig opptatt av og spise sunt. Har begynt å ta BCAA før trening, så spiser jeg etter på eller tar en shake (den inneholder jo også BCAA)

Takk for svar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar!! Nå som jeg allerede har brukt 250,- på BCAA så får jeg vel bruke det og se hvordan det er :) Ellers så er jeg egentlig opptatt av og spise sunt. Har begynt å ta BCAA før trening, så spiser jeg etter på eller tar en shake (den inneholder jo også BCAA)

Takk for svar!! :)

helt korrekt. BCAA er jo aminosyrer. Og protein i seg selv er bygd opp av aminosyrer. Så ved å spise gode proteinkilder får du i deg BCAA naturlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...