Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sikkert et dumt spørsmål, men hvor mye veier selve stangen i benkpress? Og skal denne vekten regnes med i vekten for løftet?

Har søkt både på google og gamle innlegg uten å finne svar på dette spørsmålet. Virker som om dette er noe alle bare vet, utennom jeg.

Hlsen nybegynner

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26208-hvor-mye-veier-stangen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal være 20kg, men jeg har vært borti alt fra 18-22.5 - alt avhengig av kvalitet. Er det viktig for deg å vite akkurat så ville jeg veid stanga.

Takk for svar, er desidert helt ny på trening så lurte bare på det :D Trener på et senter, fresh fitness, så blir litt dumt å komme på senteret med en vekt og veie stanga, men ellers takk ! :)

Takk for svar, er desidert helt ny på trening så lurte bare på det :D Trener på et senter, fresh fitness, så blir litt dumt å komme på senteret med en vekt og veie stanga, men ellers takk ! :)

Hvorfor er det dumt? Ta og sjekk et par av vektene der også, bare sånn in case.

Vi har ihvertfall veid alle senterets 4 stenger, rimelig kjedelig å løfte nærme 1rm og finne ut at stangen veier 10% mer eller mindre.

Hvorfor er det dumt? Ta og sjekk et par av vektene der også, bare sånn in case.

Vi har ihvertfall veid alle senterets 4 stenger, rimelig kjedelig å løfte nærme 1rm og finne ut at stangen veier 10% mer eller mindre.

Er helt nybegynner på trening så vet ikke hva rm betyr :huh: Men jaja, poenget var.. jeg kommer inn på treningssenteret med en vekt i hånden, går rett til benkpress og skal veie stanga og satan å folk kommer til å titte å lure på hva jeg driver med o_O

Annonse

Er helt nybegynner på trening så vet ikke hva rm betyr :huh: Men jaja, poenget var.. jeg kommer inn på treningssenteret med en vekt i hånden, går rett til benkpress og skal veie stanga og satan å folk kommer til å titte å lure på hva jeg driver med o_O

De fleste treningssentere har vekt stående på gulvet i nærheten av resepsjonen, av en eller annen grunn :p

De fleste treningssentere har vekt stående på gulvet i nærheten av resepsjonen, av en eller annen grunn :p

Vet ikke om du har hørt om treningssenteret fresh fitness :p Er ikke det beste treningssenteret jeg har vært på, men prisen er verdt det for å trene der, 200,- måneden uten bindingstid, lite med verktøy til trening der, men funker greit og er rimelig :) Åpner nytt treningssenter i nærheten av der jeg bor i januar, Stamina som er 100,- kr dyrere og er verdt prisen som jeg har hørt så flytter over til det treningssenteret når den tiden kommer (y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...