Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg ikke får det til, for jeg fikk det til tidligere. Det kan ha noe med at jeg nå bruker vektstang og ikke manualer, som jeg brukte før. Jeg kjenner det skikkelig i ryggen og nakken, og lite i rumpa. Jeg vet hvordan en knebøy skal utføres og se ut, problemet er at det rett og slett ikke går. Jeg bøyer ryggen for mye. Burde jeg slutte å trene med vektstang? Eller fins det en teknikk som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26156-f%C3%A5r-det-ikke-til-kneb%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du forsøkt med frontbøy istedet?

Takk, det virker som en god idé! Skal prøve å bytte ut knebøy med fronybøy i programmet og se om det hjelper.

Har du prøvd å spenne opp kroppen?

Opp med brystet, ned og bak med skuldrene, holde godt i stanga og holde spennet gjennom hele løftet ?

Prøver å passe på det, men det føles liksom som om ryggen "kollapser" under løftet, og jeg får ikke til å holde på spennet i korsryggen.

Annonse

Det der sleit jeg også med da jeg begynte med knebøy.. Jeg måtte ta av litt vekt, bruke god tid på å sette beina riktig ( og bredt), og så brukte jeg lang tid på å gå ned, konsentrere meg for hvert trinn.

1: bein bredt

2: føtter vinklet utover

3: rumpa ut

4: presse knærne utover

5: spenn ryggen

6: gi ett trykk med hælene

7: spenn lår og rumpe

8: gå oppover

Noe sånt, i alle fall. Etter et par sett med dette (og lettere vekt, som sagt) var det som om noe sa klikk, og da fiksa jeg det plutselig.

Ta det sakte, konsentrer deg, og start med så lett vekt at du slipper å tenke så mye på det, så kan det hende det hjelper deg også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...