Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er både negavite, og posetive sider med treningseenter. og noen nøytrale sider.

Jeg synes de negative sidene tar overhånd av og till. Det er veldig mange som hele tiden skal gi tips å komme med "Bro Science" og hele tiden kommentere av treningen din liskom. sykt! IRRITERENDE å få så mye kritikk for at jeg velger å ta mange sett på f.eksempel biceps. Og så er det mange n00bz som tror de vet hva trening egentlig er, men de vet det ikke. Ganske flaut når n00bz prøver seg på markløft. Det er ikke nødvendig å ta markløft hvis du vil oppå pump=gainz.

Positivt er at heldigvis kan man hjelpe de som ikke kan trening så godt enda. Har personlig hjulpet mange til å få bedre teknikk og pump.

PÅ mitt trenignsenter er det faktisk forbudt å gå med singlett. SYK IRR! Blir fort veldig svett hvis jeg bruker t-skjorte eller joggegenser. Da kan man fort få utslett pga mye svetting og gir ubehagelig. Da er det bedre med GASP singlett å cargo bukser med store lommer. I lommene kan man ha treningshansene og straps i, og mobilen

Det er både negavite, og posetive sider med treningseenter. og noen nøytrale sider.

Jeg synes de negative sidene tar overhånd av og till. Det er veldig mange som hele tiden skal gi tips å komme med "Bro Science" og hele tiden kommentere av treningen din liskom. sykt! IRRITERENDE å få så mye kritikk for at jeg velger å ta mange sett på f.eksempel biceps. Og så er det mange n00bz som tror de vet hva trening egentlig er, men de vet det ikke. Ganske flaut når n00bz prøver seg på markløft. Det er ikke nødvendig å ta markløft hvis du vil oppå pump=gainz.

Positivt er at heldigvis kan man hjelpe de som ikke kan trening så godt enda. Har personlig hjulpet mange til å få bedre teknikk og pump.

PÅ mitt trenignsenter er det faktisk forbudt å gå med singlett. SYK IRR! Blir fort veldig svett hvis jeg bruker t-skjorte eller joggegenser. Da kan man fort få utslett pga mye svetting og gir ubehagelig. Da er det bedre med GASP singlett å cargo bukser med store lommer. I lommene kan man ha treningshansene og straps i, og mobilen

Mao er det negativt at folk ønsker å hjelpe deg, men positivt at du kan hjelpe andre?

Du er et troll ikke sant?:)

OT: Vanskelig for meg å si noe positivt/negativt når man ser på treningssentere opp mot hverandre, men jeg kan komme med noen innspill på hva jeg mener er positivt/negativt når man ser på treningssentere opp mot "vanlige" gymmer.

Treningssentere PROS

Ryddig,

Mange apparater

flere PT man kan henvende seg til hvis man trenger hjelp

Ofte tilbud til treningstimer, Zumba, spinning osv

Gode garderober

Både gutter og jenter og unge og gamle trener der

Gym PROS

Lov å være litt primitiv (kalk, singlet og "brøling" er ofte lov

Mindre miljøer, lettere å bli kjent med de som trener, hvis dette er ønskelig

Mer tilrettelagt for spissede treningsmuligheter (enten mot styrkeløft, crossfit eller bodybuilding)

Treningssentere CON

Ofte litt mer "upersonlig", man blir en av mange

Ofte mindre spisset mot det man vil trene (noen har begrensninger på hantler og andre frivektsapparater)

Ofte strengere på regler (som singlettbruk, kalk osv)

Gym CON

Kan bli for primitivt for noen (mange eldre eller jenter kan føle seg utilpass, når unggutta står og skriker og flexer på gymmet)

Dette er mine tanker:)

Positive ting i mine øyne:

- Tilgang til apparater jeg ikke har råd eller plass til å ha hjemme

- Hyggelige folk

- Hygenisk (mitt personlige inntrykk)

- Tilgjengelig for alle aldersgrupper

- Lettere å gi på litt, i forhold til en typisk treningsøkt for meg hjemme.

Negative ting:

- Ikke lov med singlett

- Mye folk om ettermiddagene i ukedagene (nesten ingen på treningssenteret jeg trener hverken lørdag eller søndag, rart med det)

- Ettersom jeg trener på det lokale treningssenteret i bydelen min er det av og til litt kleint å møte på gamle kjente som vil slå av en prat, AKKURAT da jeg står der og sliter med 15 kg-stanga i knebøy :lol:

Positive ting:

Endeløs underholdning.

Får trent abs uten at du selv må gjøre noe.

Enkelte hyggelige, fornuftige og erfarne individer.

Utstyr som du ikke må kjøpe inn.

Flotte mennesker av det motsatte kjønn.

Søte jenter/kvinner som spør om råd om teknikk.

Negative ting:

Curlbros.

Tullinger som bruker bøyracken.

Brødrene biceps og bryst som alltid må okkupere benkpressen.

Elendig popmusikk på høytalern. Altså hvem blir motivert av smørrsangern frank ocean? Lols.

Rushtider.

Smågutter (Beklager smågutter på forumet, det er bare sykt irriterende når dere må stå i veien hele tiden, minus Sondre, Sondre er kul.)

Sjelden du finner en god plattform til mark.

Annonse

bra:

Hygienisk/ rent( min oppfatning)¨

Hyggelige folk

Alle typer mennesker som trener der, både yngre og eldre

Mye utstyr jeg ikke hadde hatt råd til selv

Dårlig:

Dårlig tilbud for de som driver med Ol.vektløfting, feks mange som ikke har løfteplattformer

Mange steder ikke lov med kalk

Mange har for små vektskiver

Har fått klager for å sleppe/ miste stanga i bakken (Ikke alltid med vilje, slikt skjer når man driver med vektløfting)

De fleste sentre skulle hatt flere racks

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...