SRosenborg Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Har planer om å studere neste år, men det er jamen ikke lett å velge studie:) Det står forsåvidt mellom Norges Helsehøyskole med studiet Bachelor i fysisk aktivitet og ernæring & Atlantis Medisinske Høgskole med bachelor i fysisk aktivitet og helse. Helsehøyskolen er en relativt ny skole som har vært oppe i 2 1/2 år, har noen erfaringen fra denne skolen? Jeg vet veldig lite om Atlantis, det studiet jeg ønsker å gå blir et helt nytt studie fra 2014. Atlantis er noe billigere, men det er forsåvidt ikke så relevant. Det viktigste for meg er jo å finne det beste studiet. Noen som vet noe om disse skolene, kjenner noen som går det etc? Takk for svar;) susanneforde 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26083-norges-helseh%C3%B8yskole-vs-atlantis-medisinske-h%C3%B8gskole/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sistemann Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg ville undersøkt nøye om disse gradene er etterspurt i markedet. En del av de nyetablerte private høyskolene har lav anseelse og tilbyr utdanninger som ikke gjør deg spesielt attraktiv, med andre ord kan det dessverre være bortkastet tid og penger for deg. Jeg mener ikke å være for negativ her, men vær forsiktig med hva du begir deg inn på. Hva ønsker du å bruke utdannelsen din til? chubby2champ og malenesofie 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26083-norges-helseh%C3%B8yskole-vs-atlantis-medisinske-h%C3%B8gskole/#findComment-897991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troja Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Jeg har tatt første året i ernæring på Atlantis. Har studert på nett, men er veldig misfornøyd.. Alt er et eneste rot der, ingen kan svare på spørsmål, ingen oppfølging, og vurderinger underveis baserer seg på multiple Choice prøver tatt på nett.. Fikk ofte forskjellige svar av forskjellige lærere. Det var aldri noe konkrete emner som vi fikk beskjed om å kunne til eksamen (å kunne 5 bøker om sykdomslære er umulig..) Nå kan det hende ting er annerledes om du skal studere på skolen, og faget du skal ta er jo heller ikke det samme. Har hørt de har høyt utdannete forelesere, så det er nok ikke det samme som nettstudier;) SRosenborg 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26083-norges-helseh%C3%B8yskole-vs-atlantis-medisinske-h%C3%B8gskole/#findComment-907369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRosenborg Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 Jeg ville undersøkt nøye om disse gradene er etterspurt i markedet. En del av de nyetablerte private høyskolene har lav anseelse og tilbyr utdanninger som ikke gjør deg spesielt attraktiv, med andre ord kan det dessverre være bortkastet tid og penger for deg. Jeg mener ikke å være for negativ her, men vær forsiktig med hva du begir deg inn på. Hva ønsker du å bruke utdannelsen din til? Woops, har visst ikke fått opp noe varsel på at du har svart! Jeg har i hovedsak lyst til å jobbe med mennesker, ernæring og aktivitet, men jeg har ikke klart å bestemme meg for noe spesifikt enda, hverken aldersgruppe eller hvilken retning jeg vil gå, derfor tenker jeg at en bacherlor i fysisk aktivitet og ernæring kan være midt i blinken. Jeg ønsker ikke å bli PT og heller ikke ernæringsfysiolog. Ungdom 12-18 er vel kanskje det jeg har mest lyst til å satse på pr.dags dato. Eventuelt voksne senere. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26083-norges-helseh%C3%B8yskole-vs-atlantis-medisinske-h%C3%B8gskole/#findComment-907665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRosenborg Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 Jeg har tatt første året i ernæring på Atlantis. Har studert på nett, men er veldig misfornøyd.. Alt er et eneste rot der, ingen kan svare på spørsmål, ingen oppfølging, og vurderinger underveis baserer seg på multiple Choice prøver tatt på nett.. Fikk ofte forskjellige svar av forskjellige lærere. Det var aldri noe konkrete emner som vi fikk beskjed om å kunne til eksamen (å kunne 5 bøker om sykdomslære er umulig..) Nå kan det hende ting er annerledes om du skal studere på skolen, og faget du skal ta er jo heller ikke det samme. Har hørt de har høyt utdannete forelesere, så det er nok ikke det samme som nettstudier;) Aha, takk for svar:) Synes det er utrolig vanskelig å bestemme seg, jeg har ikke hørt noe om Atlantis, men mere om Helsehøyskolen. Nå skal de flytte, utvide lokalene og ta inn enda flere elever til neste år, så da tenker jeg kanskje at det ikke er så aller verst. Kjenner du noen som har eller studerer på Helsehøyskolen? susanneforde 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26083-norges-helseh%C3%B8yskole-vs-atlantis-medisinske-h%C3%B8gskole/#findComment-907666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
susanneforde Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Heisann:) Eg stod sjøl mellom Atlantis og Norges Helsehøgskule! Eg valgte Norges Helsehøgskule, og angre IKKJE!!! Erfarne og flinke foreleserar, som t tider e så engasjert at dei meste står å hoppe! Me flytta ifrå ullevåll stadion, så va det møkje fordi me ville det... Dei spør heila tio om kossen temperatur og luftkvalitet i forelesningslokalene e, hvis me klage på nåke eine dagen så e dt som regel fiksa neste dag! Hvis man ikkje består året, så kan man ikkje skylda på andre ein seg sjøl! Skulen legge alt t rette for deg, og hjelpe deg så godt dei kan! Alle forelesningane ligge ute på skuleportalen.. FANTASTISK t eksamenslesing!! Me har og egen anatomilab, som består av ekte menneskelegemer, så me får kjenna på kossen musklar og nerver faktisk kjennes ut! No går eg medisin grunnfag, og ska vidare på spl. studiet nåke dei dessverre ikkje har her! Hadde dei hatt det, så hadde eg gått her med glede! Lykke t med valget! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26083-norges-helseh%C3%B8yskole-vs-atlantis-medisinske-h%C3%B8gskole/#findComment-931052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRosenborg Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Heisann:) Eg stod sjøl mellom Atlantis og Norges Helsehøgskule! Eg valgte Norges Helsehøgskule, og angre IKKJE!!! Erfarne og flinke foreleserar, som t tider e så engasjert at dei meste står å hoppe! Me flytta ifrå ullevåll stadion, så va det møkje fordi me ville det... Dei spør heila tio om kossen temperatur og luftkvalitet i forelesningslokalene e, hvis me klage på nåke eine dagen så e dt som regel fiksa neste dag! Hvis man ikkje består året, så kan man ikkje skylda på andre ein seg sjøl! Skulen legge alt t rette for deg, og hjelpe deg så godt dei kan! Alle forelesningane ligge ute på skuleportalen.. FANTASTISK t eksamenslesing!! Me har og egen anatomilab, som består av ekte menneskelegemer, så me får kjenna på kossen musklar og nerver faktisk kjennes ut! No går eg medisin grunnfag, og ska vidare på spl. studiet nåke dei dessverre ikkje har her! Hadde dei hatt det, så hadde eg gått her med glede! Lykke t med valget! Tusen takk for det (= Jeg har fått tilbydt skoleplass på Norges Helsehøyskole, men det har bl.a. vært ei vennine av en kompis som har vært utrolig misfornøyd med skolen. Viste seg at mange i klassa strøk på eksamen og var misfornøyde med lærerene. Blir fort skeptisk av sånt Begynt å ta opp igjen fag og krysser fingra for at idrettshøyskolen er hakket bedre Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26083-norges-helseh%C3%B8yskole-vs-atlantis-medisinske-h%C3%B8gskole/#findComment-931699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
susanneforde Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Aah.. Då har vell kanskje ikkje ho gått i år? me e ca 240 stk i klassen, og 97% ville anbefalt skulen vidare:) Me har hatt ei som ikkje va så flink, men ho va bare innleigd og eg får kje håpa ho kjeme t bake... Men det e forskjellig ifrå person t person... Men eg kan sei ganske sikkert, at dei som har strøke strøyk fordi dei ikkje har jobba godt nok.. Går med eit par i klassen som fortvente gode karakterar utan å jobba, fordi dei går på privatskule og har betalt for det.. Eg går bare fusta året, og eg syns det e beinhardt!! Eg kan sitta å lesa mellom 8-12 timar t dagen i 2-3 veker før eksamen... Eg kan ikkje sei nåke om kossen Atlantis e, men eg veit det e fleire som har bytta øve ifrå atlantis og andre høgskular, og seie at detta e heilt nåke anna... Eg grue meg faktisk litt t å begynna på eit anna universitet/høgskule t neste år, for eg trur eg e blitt litt bortskjemt med fantastiske foreleserar og raske tiltak:P Uansett; å vær student e herligt!! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26083-norges-helseh%C3%B8yskole-vs-atlantis-medisinske-h%C3%B8gskole/#findComment-931728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRosenborg Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Aah.. Då har vell kanskje ikkje ho gått i år? me e ca 240 stk i klassen, og 97% ville anbefalt skulen vidare:) Me har hatt ei som ikkje va så flink, men ho va bare innleigd og eg får kje håpa ho kjeme t bake... Men det e forskjellig ifrå person t person... Men eg kan sei ganske sikkert, at dei som har strøke strøyk fordi dei ikkje har jobba godt nok.. Går med eit par i klassen som fortvente gode karakterar utan å jobba, fordi dei går på privatskule og har betalt for det.. Eg går bare fusta året, og eg syns det e beinhardt!! Eg kan sitta å lesa mellom 8-12 timar t dagen i 2-3 veker før eksamen... Eg kan ikkje sei nåke om kossen Atlantis e, men eg veit det e fleire som har bytta øve ifrå atlantis og andre høgskular, og seie at detta e heilt nåke anna... Eg grue meg faktisk litt t å begynna på eit anna universitet/høgskule t neste år, for eg trur eg e blitt litt bortskjemt med fantastiske foreleserar og raske tiltak:p Uansett; å vær student e herligt!! Du går tredjeåret nå? Er ikke veldig lett å bestemme seg, det skal sies. En annen grunn for at jeg er skeptisk også er fordi det ligger under CK, jeg studerte på Norges Kreative Høyskole og var ikke spesielt fornøyd med lærerene der heller =/ Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26083-norges-helseh%C3%B8yskole-vs-atlantis-medisinske-h%C3%B8gskole/#findComment-931757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raptorial Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Veit ikke mye om Helsehøgskolen, men det at det har høy strykprosent er sjeldent negativt. Det betyr jo ofte at de stiller krav. Når det kommer til Atlantis så er jo det en retning som har fått voldsomt mye pepper. En ting er jo kritikken mot læreplan/lærere/whatever, men en annen ting er jo at utdanningen ofte ikke regnes som gyldig hvis du vil søke deg videre fra ting, eller hvis du søker arbeid. Det er jo litt nedtur hvis man bruker mye penger på en utdannelse som bare gir deg kompetanse, men som du må ta "omigjen" hvis du har lyst på noen jobb eller videre utdanning. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26083-norges-helseh%C3%B8yskole-vs-atlantis-medisinske-h%C3%B8gskole/#findComment-931758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRosenborg Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Veit ikke mye om Helsehøgskolen, men det at det har høy strykprosent er sjeldent negativt. Det betyr jo ofte at de stiller krav. Når det kommer til Atlantis så er jo det en retning som har fått voldsomt mye pepper. En ting er jo kritikken mot læreplan/lærere/whatever, men en annen ting er jo at utdanningen ofte ikke regnes som gyldig hvis du vil søke deg videre fra ting, eller hvis du søker arbeid. Det er jo litt nedtur hvis man bruker mye penger på en utdannelse som bare gir deg kompetanse, men som du må ta "omigjen" hvis du har lyst på noen jobb eller videre utdanning. Det har du forsåvidt helt rett i, jeg har ikke tenkt på det på den måten:) Idrettshøyskolen har holdt på i mange år og er høyskole, det koster omkring 70k mindre i året enn hva Helsehøyskolen gjør som er privat. De har vel vært en skole i 3-4 år, så Idrettshøyskolen veier jo opp mot Helsehøyskolen. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26083-norges-helseh%C3%B8yskole-vs-atlantis-medisinske-h%C3%B8gskole/#findComment-931761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
susanneforde Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Eg går 1.året! Men kjenne fleire på både 2, 3 og 4 året som e storfornøyde! No veit ikkje eg så møkje om NKF, anna ein at venner av meg som går der syns det e greit.. Men eg har absolutt ingenting negativt å sei om helsehøgskulen! Dei som e foreleserar e høgt utdanna, dei e legar, fysioterapeutar, fysiologar, klinisk ernæringsfysiologar, og har masse erfaringar og historiar å komma med ifrå arbeidet sitt, dei forske osv og e tydelig engasjerte i det dei undervise i! Utdanningane ved helsehøgskulen e godkjente, sånn som for eks friskliv.. det e nåke nytt osv, men no startar dt opp frisklivsentralar i kvar kommune.. Trur man ettekvart e ganske sikra innen forebyggande helse ettekvart:) Fleire av foreleserane har tatt sin utdanning eller delar av an ved idrettshøgskulen, og ette det eg har forstått så ska den vær bra! Eg kan ikkje gjer anna ein å snakka ut ifrå egne erfaringar, hvis eg seie at eg ikkje anbefale skulen, så lyge eg!! SRosenborg 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26083-norges-helseh%C3%B8yskole-vs-atlantis-medisinske-h%C3%B8gskole/#findComment-932001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stian Sunde Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hvis du er åpen for andre forslag kan jeg skyte inn med bachelorstudiet Idrett, Fysisk aktivitet og Helse i Sogndal. Går selv 2. året her og STORtrives! Utrolige flinke lærere, fantastisk natur rundt, og ikke minst det BESTE studentmiljøet i Norge - uten tvil! Har også muligheten til å ta PT og Ernæring som valgfag 3.året. www.hisf.no for mer info, skulle det høres interessant ut. SRosenborg 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26083-norges-helseh%C3%B8yskole-vs-atlantis-medisinske-h%C3%B8gskole/#findComment-965230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRosenborg Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Eg går 1.året! Men kjenne fleire på både 2, 3 og 4 året som e storfornøyde! No veit ikkje eg så møkje om NKF, anna ein at venner av meg som går der syns det e greit.. Men eg har absolutt ingenting negativt å sei om helsehøgskulen! Dei som e foreleserar e høgt utdanna, dei e legar, fysioterapeutar, fysiologar, klinisk ernæringsfysiologar, og har masse erfaringar og historiar å komma med ifrå arbeidet sitt, dei forske osv og e tydelig engasjerte i det dei undervise i! Utdanningane ved helsehøgskulen e godkjente, sånn som for eks friskliv.. det e nåke nytt osv, men no startar dt opp frisklivsentralar i kvar kommune.. Trur man ettekvart e ganske sikra innen forebyggande helse ettekvart:) Fleire av foreleserane har tatt sin utdanning eller delar av an ved idrettshøgskulen, og ette det eg har forstått så ska den vær bra! Eg kan ikkje gjer anna ein å snakka ut ifrå egne erfaringar, hvis eg seie at eg ikkje anbefale skulen, så lyge eg!! Jeg har kommet inn og takket ja til studietilbudet, så det blir spennende å se =D Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26083-norges-helseh%C3%B8yskole-vs-atlantis-medisinske-h%C3%B8gskole/#findComment-965332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRosenborg Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Hvis du er åpen for andre forslag kan jeg skyte inn med bachelorstudiet Idrett, Fysisk aktivitet og Helse i Sogndal. Går selv 2. året her og STORtrives! Utrolige flinke lærere, fantastisk natur rundt, og ikke minst det BESTE studentmiljøet i Norge - uten tvil! Har også muligheten til å ta PT og Ernæring som valgfag 3.året. www.hisf.no for mer info, skulle det høres interessant ut. Ja, jeg har allerede sjekket ut det studietilbudet, bare synd det ikke ligger her i Oslo (= Mest praktisk for meg å studere her nå (= Men takk for tipset likevel ;P Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26083-norges-helseh%C3%B8yskole-vs-atlantis-medisinske-h%C3%B8gskole/#findComment-965334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
martemor Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Går 2.året på nettstudier i ernæringsfysiologi på Bjørknes nå. Utrolig bra opplegg! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26083-norges-helseh%C3%B8yskole-vs-atlantis-medisinske-h%C3%B8gskole/#findComment-970697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.