Gå til innhold

Gått ned i styrke på deff


Tobias

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Styrkemessig er det vanlig, samtidig er det viktig at du har satt deg inn i hva du skal gjøre for å best mulig opprettholde muskelmassen så godt det lar seg gjøre (i forhold til gode matvaner etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig å forhindre tap av styrke på diett - men det avhenger litt av hvor mange år man har trent. Det er vanskelig for en som har trent i 10 år å være like sterk på en kroppsvekt som er 10kg mindre enn når han startet dietten, men for nybegynnere er det relativt enkelt å slå to fluer i en smekk.

Et moderat underskudd av energi kombinert med et godt program burde gjøre susen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å forhindre tap av styrke på diett - men det avhenger litt av hvor mange år man har trent. Det er vanskelig for en som har trent i 10 år å være like sterk på en kroppsvekt som er 10kg mindre enn når han startet dietten, men for nybegynnere er det relativt enkelt å slå to fluer i en smekk.

Et moderat underskudd av energi kombinert med et godt program burde gjøre susen :)

Hvilket program egner seg på deff, Robert? Per nå følger jeg intensitet/volum programmet Gunnar har lagt ut her. Funker det på underskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket program egner seg på deff, Robert? Per nå følger jeg intensitet/volum programmet Gunnar har lagt ut her. Funker det på underskudd?

Jeg har hørt mye bra om UD2.0, men det er ikke noe koselig program, visstnok. Og ingen vits i før man passerer 10%...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok nærmere 20%, så jeg får vente med ud2. Noe annet å anbefale?

På 20%, om du har like dårlig tid som meg, kan du jo alltids prøve RFL, som også er skrevet av Lyle. Jeg startet vel rett i underkant av 20% selv nå, og driver nå og brenner "back fat" og begynner å få synlige mageruter.

Jeg vet ikke hvilken kroppstype du har og hvor mye muskler du har under fettet, men RFL (en strengere versjon av PSMF enn det fitnessbloggen anbefaler) har gjort underverker for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20%, om du har like dårlig tid som meg, kan du jo alltids prøve RFL, som også er skrevet av Lyle. Jeg startet vel rett i underkant av 20% selv nå, og driver nå og brenner "back fat" og begynner å få synlige mageruter.

Jeg vet ikke hvilken kroppstype du har og hvor mye muskler du har under fettet, men RFL (en strengere versjon av PSMF enn det fitnessbloggen anbefaler) har gjort underverker for meg.

Planen var å skynde seg langsomt denne gangen. Tidligere har jeg kjørt to runder med psmf uten åvære helt fornøyd med resultatet. Fettet på ryggen og innside lår henger igjen, og jeg mistet en god del styrke (og jeg var ikke spesielt sterk i utgangspunktet). Jeg har ikke særlig med muskelmasse, og ønsker å beholde (og kanskje aller helst øke). Tenker å prøve en mer tradisjonell tilnærming denne gangen. Ihvertfall til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å skynde seg langsomt denne gangen. Tidligere har jeg kjørt to runder med psmf uten åvære helt fornøyd med resultatet. Fettet på ryggen og innside lår henger igjen, og jeg mistet en god del styrke (og jeg var ikke spesielt sterk i utgangspunktet). Jeg har ikke særlig med muskelmasse, og ønsker å beholde (og kanskje aller helst øke). Tenker å prøve en mer tradisjonell tilnærming denne gangen. Ihvertfall til å begynne med.

Du kan prøve deg på det jeg gjør nå, som ser ut til å fungere veldig bra for meg. Ligger på ~15%, 92kg og har ikke mistet styrke - jeg kjører PSMF på hviledagene og leangains style på treningsdagene. Ellers er det jo mange som har gode resultater med recomposition-programmet til LG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan prøve deg på det jeg gjør nå, som ser ut til å fungere veldig bra for meg. Ligger på ~15%, 92kg og har ikke mistet styrke - jeg kjører PSMF på hviledagene og leangains style på treningsdagene. Ellers er det jo mange som har gode resultater med recomposition-programmet til LG.

Det er noe ala ditt spisemønster jeg har tenkt meg. VedlikeholdsKcal på treningsdager og kutt på fri/cardio dager. Sikter mot å gå ned en halvkilo i uka. Men hva er det beste styrkeprogrammet på et slikt kosthold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å kjøre kcal syklisk. Mye karb på treningsdager, lite på fridager. Og kjøre mindre underskudd, når du kommer ned til 10% så kjører du ned volumet på treninga, og gjør mer lav-intensiv kardio. Capiche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av som er virkelig gode, kutter egentlig bare ned på karbsen. Og noen øker også fettet da. Ikke alle, men jeg skjønner ikke helt hvorfor alt skal gjøres så innviklet :S

Proteinene kjører de ofte flatt, eller øker noe

Jeg kjører proteinet likt uansett, men jeg dumper både karbo og fett. Blir nok annerledes når jeg kommer meg rundt 10% og skal kjøre "recomposition" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...