Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk noe jeg tror er en strekkskade på fotballen, vil det hjelpe å kjøre øvelsen nordic hamstrings for å komme tilbake igjen, eller vil det gjøre vondt værre?

Skaden sitter på baksidelår/legg.. vil eksentrisk tåhev/legcurl også hjelpe? Hva med tøying/massasjerulle? Vondt/værre?

Kjenner det akkurat som 'hukker' når jeg spurter, og kjennes opp trapper/bakker

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25729-nordic-hamstring-for-strekkskade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man har fått strekk så har man revet av noen deler av en muskel, så da sier det seg selv at man ikke burde trene gjennom det og heller la det gro igjen.

Tøy lett under smertegrensen, og ikke utfør øvelser som gir deg smerte. Øvelser som provoserer området du har fått strekk i unngår du.

Takk for svar! Har fysioterapeuten noe å tillegge?

Start som sondre sier. NåR du er smertefri starter du med hip thrust, øker til utfall og til slutt nordic hamstrings. AlLe øvelsene skal gjøres med mininale smerter. Dette er altså om det er hamstrings strekken sitter i.

Start som sondre sier. NåR du er smertefri starter du med hip thrust, øker til utfall og til slutt nordic hamstrings. AlLe øvelsene skal gjøres med mininale smerter. Dette er altså om det er hamstrings strekken sitter i.

Prøvde på litt glute bridge på gulvet isted, og kjente jo flere reps og jo mer jeg prøvde å få kontakt med rumpa, jo mer ømt ble det på venstre rompeball. Kjente det også i bakside lår og ned langs leggen. Samme skjer når jeg presser meg opp igjen på en utfall/split squat. Kjørte noe tåhev i trapp også, og blir veldig sliten/øm i leggen. Merkelig at dette har sottet i såpass lenge, helt siden mars!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...