Gå til innhold

Hva er vekt på stanga?


Aequitas

Anbefalte innlegg

OK, det er sikkert dumt å opprette en tråd for et så lite spørsmål, men jeg klarte ikke finne noe konkret svar da jeg søkte her.

Når jeg loggfører vekten jeg tar i knebøy skriver jeg bare vekten på skivene, men det slo meg at stanga også veier litt. Noen som vet omtrent hva den vekta er? Bare moro å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal undersøke om det er 20 kilo som stemmer på stanga her, men da antar jeg det vil være riktig av meg å ta med den vekta sammen med skivene når jeg skriver logg?

har ikke gjort det før, for jeg regna egentlig ikke med at den veide mer enn ca 5 kilo (*kremt, kremt*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal undersøke om det er 20 kilo som stemmer på stanga her, men da antar jeg det vil være riktig av meg å ta med den vekta sammen med skivene når jeg skriver logg?

har ikke gjort det før, for jeg regna egentlig ikke med at den veide mer enn ca 5 kilo (*kremt, kremt*)

Det er vel ikke opp til oss å bestemme. Ikke bryr vi oss heller.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har egentlig vekten på stanga å si? Kanskje har senteret ditt kalibrerte stenger, og kanskje har de "spart penger" på innkjøpet. Det som har noe å si i lengden er progresjonen, og siden man stort sett bruker samme stangen hele tiden er det jo bare å se på hvor mye man legger på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg for min del syntes det var gøy å vite at jeg faktisk løftet det dobbelt av jeg regnet med :) Måtte jo sjekke med sjefen, og det stemte at den veiet 20 kg :)

Jeg er da ikke dummere enn at jeg vet det er progresjonen som er viktig, men som sagt, det er en morsom fun-fact for min egen, private del, right?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da ikke dummere enn at jeg vet det er progresjonen som er viktig, men som sagt, det er en morsom fun-fact for min egen, private del, right?

Jo, ser den. Tanken min lå mer bak ting som "veier EZ-stangen 7,5, 10 eller 12,5kg?" - og det har null, niks og nada å si. Jeg sette den som 10kg og olympiske som 20kg. Men joa, om du lurer på om en stang veier 10 eller 20kg er det jo litt mer å hente. Bare ikke rot deg bort i tanker om hvor mye friksjon det er i benpressen, for her er det *virkelig* mye å "hente" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, ser den. Tanken min lå mer bak ting som "veier EZ-stangen 7,5, 10 eller 12,5kg?" - og det har null, niks og nada å si. Jeg sette den som 10kg og olympiske som 20kg. Men joa, om du lurer på om en stang veier 10 eller 20kg er det jo litt mer å hente. Bare ikke rot deg bort i tanker om hvor mye friksjon det er i benpressen, for her er det *virkelig* mye å "hente" :p

Haha.. Om jeg begynner å lure på friksjon og andre lignende ting tror jeg det er på tide å ta seg en ferie!

Neida, jeg skjønner poenget ditt, og det var som sagt bare fordi jeg lurte, siden jeg overhodet ikke hadde tenkt på at den har egenvekt (sånn bortsett fra at jeg gikk ut fra at den kanskje veiet det samme som katten min på 5 kilo :whistle:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...