Gå til innhold

Hvor mange kalorier etter hard trening..


veronika88

Anbefalte innlegg

Hei,

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg lurer veldig på hvor mange kalorier man bør spise en dag man har kjørt en hard treningsøkt?

Idag, for eksempel, har jeg kjørt cardio på en time, samt en hard styrkeøkt. Pulsklokka viste etter økta at jeg hadde forbrent 1300 kcal. Hvor mye skal jeg spise idag, hvordan beregner jeg dette? Sålangt har jeg bare konsumert 1200 kcal.. Jeg ønsker ikke å gå i et for kraftig underskudd(bruker å ligge på 1500-1600 kcal om dagen), så tips her hadde vært flott..

Mulig jeg virker stokk dum nå, men det får være. Ønsker å optimalisere effekten av styrketreninga, men på samme tid minske fettprosent(vært veeeeldog overvektig tidligere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La oss si at du trenger 2000 kcal daglig for å vedlikeholde vekta, men at du ligger 500 kcal i underskudd fordi du vil gå ned i vekt. Hvis du forbrenner 1300 kcal på trening skal du i prinsippet spise 1300 kcal pluss (2000 - 500 = 1500) kcal, altså totalt 2800 kcal. Det er fordi du skal ligge på totalt 1500 kcal når dagen er omme.

Kan dog hende at pulsklokka di har overvurdert treningen din noe.. Nå vet jeg ikke hvor tungt du trente og hvor lenge du holdt på, men jeg pleier vanligvis å tenke at jeg i gjennomsnitt forbrenner 500 kcal på en normal treningsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...