Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tilbringer litt for mye tid forran pc'n. Først er det stillesittende forelesning, så stillesittende lekser, og når data da er hobby i tillegg så kjennes det etterhvert:P Spesielt i skuldre og øvre del av rygg. Så lurte på om noen av dere som har peiling kan hjelpe meg litt med øvelser som kan være gunstige for noen som sitter mye med data'n? Har 20kgs frivekter og matte hjemme å hjelpe meg med:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25497-styrke-for-en-data-nerd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste hadde vært om du hadde tilgang på et treningssenter, hvor mulighetene for å trene øverste delen av ryggen er lettere og flere.

Ellers kan en fin mulighet være å teipe sammen to tennisballer og legge den på ryggraden,og så legge seg på ryggen, for å løsne opp i musklene på hver siden av ryggen.

Det beste hadde vært om du hadde tilgang på et treningssenter, hvor mulighetene for å trene øverste delen av ryggen er lettere og flere.

Ellers kan en fin mulighet være å teipe sammen to tennisballer og legge den på ryggraden,og så legge seg på ryggen, for å løsne opp i musklene på hver siden av ryggen.

Ja, men de har jeg dessverre ikke råd til. Som er ironisk nå som jeg bortimot er nabo med et treningssenter!

Som en massasje mener du? Er det man har samboer for;)

Ja, men de har jeg dessverre ikke råd til. Som er ironisk nå som jeg bortimot er nabo med et treningssenter!

Som en massasje mener du? Er det man har samboer for;)

Hvis senteret er av den kommersielle sats-typen hvor mndprisen er nærmere firesifret enn tresifret,så ser jeg den. Ellers blir det flere og flere billige alternativer tilgjengelige etterhvert:)

Ikke nødvendigvis massasje, mer semi-kiropraktikk, tennisball-selvmassasje på den måten der når ganske langt inn i materien, ofte langt lengre ned enn vanlig massasje har en tendens til å nå.

Annonse

Hvis senteret er av den kommersielle sats-typen hvor mndprisen er nærmere firesifret enn tresifret,så ser jeg den. Ellers blir det flere og flere billige alternativer tilgjengelige etterhvert:)

Ikke nødvendigvis massasje, mer semi-kiropraktikk, tennisball-selvmassasje på den måten der når ganske langt inn i materien, ofte langt lengre ned enn vanlig massasje har en tendens til å nå.

Yeah, tror det er SATS som holder til borti her. Er uansett stappfult der hele tiden virker det som.

Men tror kanskje jeg har et sånt massasjesete som gjør samme nytten som tennisballer:) Men får hele tiden høre at man bør trene styrke når man sitter mye forran data'n og jeg kjenner det av og til i skuldre og øvre del av rygg, så føler liksom jeg må gjøre noe før jeg får skikkelige plager!

Utenom øvelser og trening, så har det å fikse sitte posisjon osv. hjulpet en god del for meg.

Har hatt/har musearm, senebetenelser, knuter i nakke, rygg osv.

Små ting som vinkel/høyde på skjerm, støtte i arm, riktig stol høyde, lys, ryggstøtte og valg av mus. Har fjernet mye av "kontorsmertene" mine.

Om man bruker mange timer foran maskinen, burde man sørge for at miljøet er så godt som mulig innenfor en rimelig pris.

Da kan man starte med det enkle som å justere høyde, vinkler, støtte og ha nok lys.

Har man PC pulten inntil ett vindu, så burde man flytte den eller trekke pulten litt vekk fra veggen slik at den kalde luften ikke trekker seg over pulten og kjøler hendene dine. Samt det å ha sterkt lys bak PC skjermen gjør deg også fort sliten.

Av og til ta en pause for å strekke ut litt.

For meg var facepull en veldig nyttig øvelse. I grunnen alle øvelser som styrker øvre del rygg, og de er det mange av- både med og uten vekter.

Jeg kjøpte forresten en slynge på flust (med oppsparte trumfpoeng). Den er super til alt mulig greier så fremt man har et tak i henge den i

Takk Stapendius, skal ta en titt:) Har ikke strikk, men de koster neppe skjorta heller. Kan kanskje gjøre noen øvelser med vekter også.

Utenom øvelser og trening, så har det å fikse sitte posisjon osv. hjulpet en god del for meg.

Har hatt/har musearm, senebetenelser, knuter i nakke, rygg osv.

Små ting som vinkel/høyde på skjerm, støtte i arm, riktig stol høyde, lys, ryggstøtte og valg av mus. Har fjernet mye av "kontorsmertene" mine.

Om man bruker mange timer foran maskinen, burde man sørge for at miljøet er så godt som mulig innenfor en rimelig pris.

Da kan man starte med det enkle som å justere høyde, vinkler, støtte og ha nok lys.

Har man PC pulten inntil ett vindu, så burde man flytte den eller trekke pulten litt vekk fra veggen slik at den kalde luften ikke trekker seg over pulten og kjøler hendene dine. Samt det å ha sterkt lys bak PC skjermen gjør deg også fort sliten.

Av og til ta en pause for å strekke ut litt.

Har heldigvis ikke hatt noen plager så langt, men ikke vil jeg ha det så tenkte å komme eventuelle plager i forkjøpet:) Har heldigvis både god pult og en god stol, så er jo langt på vei bare der:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...