Gå til innhold

For mye energiunderskudd


Kantina

Anbefalte innlegg

Jeg har lest opp til flere steder at kroppen er så tilpasningsdyktig, at hvis man spiser for lite kcal så vil kroppen til slutt respondere med å godta at det ikke kommer mer mat. Resultat: du går ikke ned i vekt bare for at du spiser lite.

Det samme har jeg hørt om langkjøringstrening. Har man for mange langøkter vil det gå ut over forbrenningen tilslutt.

Har jeg da oppfattet verden riktig?

Mitt spørsmål: Hvor går disse grensene? Er 45min hver dag på en ergometersykkel nok til at forbrenninga blir flauere? Rolig tempo. 2.5mil ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ikke for dumt ut det, kutter du for hardt ned på energiinntaket så svarer kroppen ved å ta noen grep den kanskje helst ikke vil ta, bare for å forsøke å holde det gående.

Som regel(jeg er ikke utdannet innen helse/ernæring,så ta det jeg skriver med en dose salt) skal dette riiiiiimelig mye til, og 45 rolige min på en sykkel hver dag vil nok neppe være nok i seg selv. Det er jo tross alt anbefalt at vi skal holde 30 min med aktivitet hver dag,så å legge til 15 min ekstra tror jeg du kan ta med knusende ro, med det forbehold om at resten av dagen din/matinntaket er ålreit.

Derimot vil f.eks 45 min med hardkjør tre ganger om dagen mens man lever på sub1300kcal og har to jobber ,unge,ektemann,bikkjer som skal trenes opp til hundekjøring i finnmark, og sover 3 timer hver natt, nok gi en litt annen reaksjon;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest opp til flere steder at kroppen er så tilpasningsdyktig, at hvis man spiser for lite kcal så vil kroppen til slutt respondere med å godta at det ikke kommer mer mat. Resultat: du går ikke ned i vekt bare for at du spiser lite.

Det samme har jeg hørt om langkjøringstrening. Har man for mange langøkter vil det gå ut over forbrenningen tilslutt.

Har jeg da oppfattet verden riktig?