Gå til innhold

Beinhinnebetennelse - Legday=fyfy?

fridab

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Sliter veldig med beinhinnebetennelse. Det begynte for rundt to, kanskje tre år siden. Nå går jeg til behandling hos muskelterapeut. Han tror han skal klare å "jage det vekk", men at jeg må være flink til å tøye mye i leggene for å forhindre at det skal slå tilbake.

I dag under behandlingen sa han at jeg burde holde meg unna trening hvor musklene i leggene aktiveres inntil videre. (Går ut ifra at han mener fram til han er ferdig å behandle). Markløft for eksempel er fy-fy.

PT på Stamina sier med andre ord at jeg kan legge vekk tåhev og enkelte andre øvelser, men kjøre markløft, beinpress, bulgarsk utfall osv osv som vanlig, evt litt lettere enn tidligere. Han er ganske uenig i muskelterapeuten.

Hvem skal jeg høre på? Skal jeg trene og heller stoppe opp og tøye om jeg får vondt? Har ikke lyst til å legge vekk legday. Vil heller ikke gå til evig behandling.

I samme slengen: Noen som har gode tøyeøvelser for dem som har betennelse? Føler ikke helt kontakt med de rette musklene i leggene når jeg tøyer. Best kontakt når jeg står i "hund som ser ned", en slags yogastilling, og når jeg settet fingrene ned på bakken i stående posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal antakeligvis mer til for å bli muskelterapeut enn PT; og det finnes nå plenty av PT-er som godt kunne vært mer og bedre kvalifiserte til den jobben de gjør. Betennelser er noe drit, og det beste er nok å ta det pent til kroppen er med på notene. Bedre å ta det rolig i noen måneder og ha leg days resten av livet, enn å ha hastverk og bruke år på å rette opp noe som kunne ha tatt kort tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan nok fysioterapeuten ovenfor kunne fortelle mer om enn en menigmann som meg, men jeg tenker at du burde fått deg noe kurrant helsefaglig innspill på dine problemer, som feks en fysioterapeut som gjerne har erfaring med idrettsrelaterte skader. Jeg har omtrent et år bak meg med opptrening vekk fra en ekkel betennelse i beina med GOD hjelp fra fysioterapeut og jeg er omtrent frisk og kan trene normalt nå. Før det prøvde jeg i et halvår å trene rolig etc og være smart på egen hånd, det gikk ikke særlig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...