Gå til innhold

Trenger hjelp til kosthold!!


Susanne97

Anbefalte innlegg

Er en jente på 16 år, veier rundt 70kg og er 170 høy. Trener 3-4-5 ganger i uken. Jeg trenger virkelig hjelp til å sette opp kostholdet mitt. Vil helst få det litt inn med teskje! Sliter veldig mye med å få i meg nok kalorier, fordi jeg ikke vet hva som er bra og ikke bra å spise. Jeg tenker å ligger på rundt 1800-2000 kalorier om dagen. Så kan noen der ute være så snill å hjelpe meg litt på vei? Hvilke matvarer kan jeg spise?. Er allerede klar over av jeg må forbrenne mer enn jeg spiser osvosv, det jeg trenger hjelp til er selve maten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis hva du vil til frokost, lunsj, middag og eventuelle mellommåltider. Det eneste som betyr noe er kalorier inn vs. kalorier ut, som du også skriver. Ikke gjør dette vanskeligere enn det er. Alt for mange har gjort det før deg, og alle har de funnet ut at det enkleste er det beste. Mitt eneste tips i tillegg til inn vs. ut, er å passe på at du får i deg nok proteiner. Egg, kjøtt, meieriprodukter, fugl, fisk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, men dette er noe jeg virkelig vil! Føler ikke slankepress, men jeg har alltid vært den lubne jenten, og er klar for å ta tak i det nå! De ekstra kiloene sliter utrolig mye på selvtilliten min, mye mer enn de burde.. Skal ikke være noe "slanking" heller, tenkte litt mer enn ny livsstil, og de godene som følger med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hva du mener, men dette er noe jeg virkelig vil! Føler ikke slankepress, men jeg har alltid vært den lubne jenten, og er klar for å ta tak i det nå! De ekstra kiloene sliter utrolig mye på selvtilliten min, mye mer enn de burde.. Skal ikke være noe "slanking" heller, tenkte litt mer enn ny livsstil, og de godene som følger med :)

Skjønner hva du mener:-) Og et sunt kosthold og trening er bare bra å ha i hverdagen! Men det høres jo ut som du allerede har skjønt det - matvarene du lister er jo det alle her inne ville rådet deg til å ha med kosten. Og hvis du som du skriver sliter med å få i deg nok mat, men samtidig vil forbrenne mer enn du tar inn skjønner jeg ikke helt problemstillinga:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...