Gå til innhold

Mat før trening


Chrsyre

Anbefalte innlegg

Jeg har fått med meg at karbohydrater er gunstig næring rett etter styrkeøkten, og jeg pleier å få i meg en litago eller banan før jeg hopper i dusjen. men jeg er usikker på hva jeg kan spise FØR trening for å yte best mulig under økten. Jeg trener vanligvis på kvelden, logikken min er jo egentlig at karbohydrater gir en mest energi til aktivitet, men samtidig vil vel den energien fort demre av før eller under økten ettersom jeg venter minst en time for å la maten synke. Noen råd? Hva pleier dere å spise før trening/hvor lenge lar dere maten synke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det aller, aller viktigste er kostholdet ditt som helhet.

Så lenge du får i deg nok næringsstoffer, mineraler og vitaminer i løpet av dagen, så er den signifikante/merkbare effekten av tidspunkt for inntak av maten heller noe man kan komme tilbake til. Målbar er ikke nødvendigvis merkbar..

Kommer dog an på om du er vektløfter på hobbynivå, eller elitenivå. Men hadde du vært på elitenivå, hadde du vel ikke kommet med spørsmålet her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...