Gå til innhold

Kyllingsuppe?


Danielishhh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ta kylling filet stek i ovn med vætska i form/panne

Fres løk,purre,gulrot,hvitløk,chili

Ta kraften fra kyllingen opp i gryten, tilsamens med di freste grønnsakerna, tilsett kokosmelk

Kok opp, kjør alt med stavmikser/blender til alt er glatt

Kok opp jevn efter smak, strimle kyllingen i passe størrelse til garnityr, jeg bruker karrypasta ( jeg liker karry) du kan og bruke

Konsentrert kylling kraft som du blander in når du koker opp suppen.

Hopper det smaker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en hel rå kylling, skjær av lår og bryst til bruk i noe annet. ha skrotten i en gryte sammen med løk, selleri, gulrøtter, sopp, cherrytomater inkludert stilk, hvitløk, urter (laubærblader, persille, rosmarin, timian, salvie feks) og en del hel pepper. dekk med kaldt vann og kok forsiktig i 2-3 timer. fjern skummet fra toppen. sil og lagre som verdens beste kraft til bruk i f eks kyllingsuppe.

til suppen trenger du egentlig bare å smake til med pepper samt søt og salt soyasaus. og gjerne koke noen nudler oppi og servere med en av kllingfiletene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakser fra meg sjæl

Finnes jo uhorvelig mange forskjellige oppskrifter på det her. Favoritten min har jeg dessverre glemt, men basisen er litt som det her.

4 Kyllingfileter eller en ferdigstekt kylling hvor du bare river kjøttet fra hverandre. Billigere.

ca en liter kyllingkraft

3dl matfløte/kokosmelk

Revet ingefær... aldri giddi å veie det.. .men ca en tomme. Kanskje litt mindre

3 fedd hvitløk

1 chili. Vil du ha den sterkere, bruk mer. Så enkelt :) Med bare en chili blir den for mild for meg.

3 gulrøtter

1 eple

2 løk

litt smør.. 1-2 spiseskjeer

litt salt

litt karri hvis du gidder

Vann må du nesten se selv. Kommer ann på konsistensen du er ute etter.

Frisk koriander

Gjøres veldig enkelt. Finhakk løken, og hvitløken. Rasp gulrøtter, og eple. Hakk chili (jeg foretrekker egentlig å la frøene være med. Blir litt sterkere og det er for mye brydderi å kvitte seg med dem først)

Steik løken i smør på medium varme så den blir blank, men ikke brun. Ha så i hvitløk, chili og ingefær.

Deretter ta i kyllingen dersom du har gått for den ferdiggrilla. (om kyllingfilleter så må de ha blitt kutta opp først og også stekt i panna først). Ta i eple og gulrøtter, og kyllingkraften. Småkok ca 10 min. Ta så i fløte/kokosmelk... og salt og karri.

La så litt og putre til du selv føler du ikke gidder lenger, og "server".

Når du faktisk skal servere, ta og varm opp og dryss over noen friske korianderblader. (ganske essensielt)

Er ikke så stor fan av absolutte oppskrifter, så jeg gjør ganske mye på "skjønn"

Ellers kan man jo prøve Jamie sin, dersom man føler for å bli kreativ.

Thai Chicken Soup Recipe : Jamie Oliver : Recipes : Food Network

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...