Steffen92 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hei! Lurte på om noen hadde lyst til å si ifra om dere ser noe jeg gjør noe galt/kan forbedre i knebøyen og markløften min. Ser at jeg må få hodet i mer nøytral stilling i markløften ijallfall, prøvde faktisk og fokusere på dette her, selvom det ikke ser sånn ut Føler noen ganger at jeg får litt sånn "stikk" i korsryggen når jeg tar backsquat, fikk det ikke i dag though. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Første tipset må vel være å snu kameraet horisontalt neste gang du filmer;) Men ja, nakkevinkel burde endres et par hakk i marken ja. Har du noe særlig med buktrykk når du løfter? Hva med oppspenn? Du kan og vente med å åpne knærne på veien ned til stanga har passert. Mer effektivt og kortere løftebane. Pangaea 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steffen92 Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Haha, mobilen kunne balansere så greit den veien Strammer og presser magen mot beltet så hardt jeg kan ijallfall. Med knærne, tenker du på at stangen må ut litt for å unngå knærne på vei ned ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Haha, mobilen kunne balansere så greit den veien Strammer og presser magen mot beltet så hardt jeg kan ijallfall. Med knærne, tenker du på at stangen må ut litt for å unngå knærne på vei ned ? Det er nøyaktig det jeg ikke mener! Du skal tilpasse kroppen til stanga, ikke stanga til kroppen. Det ser ut som at du åpner knærne før stanga har passert på veien ned,som gjør at du må flytte stanga en lengre avstand enn om du hadde ventet med å åpne knærne til stanga er forbi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steffen92 Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Det er nøyaktig det jeg ikke mener! Du skal tilpasse kroppen til stanga, ikke stanga til kroppen. Det ser ut som at du åpner knærne før stanga har passert på veien ned,som gjør at du må flytte stanga en lengre avstand enn om du hadde ventet med å åpne knærne til stanga er forbi. Skjønte bare ikke helt hva du mente med å åpne knærne, så skulle bare finne ut om det var det du tenkte på med at jeg drar stangen litt ut for å ikke treffe knærne. Men ja, neste økt, fokus på å holde det hodet nøytralt, og vente litt med og åpne knærne neste økt. Takk for tilbakemelding! Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tronaldo Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Hei Steffen. Markløft: Det ser ut som du med fordel kan starte med hoftene litt høyere opp en du gjør. Hvis du ser på videoen så stiger hoftene før stanga forlater bakken. Du vil heller at hoftene stiger samtidig med stanga slik at hamstrings får bidratt mer i begynnelsen av løftet. Som Starting Strength-coachene sier: "Take the slack out of the bar". Husk stooort pust og stram magen før hver rep. Tight as a motherf**ker! Knebøy: Husk å ta et STOOOOORT pust før hver rep! Buktrykk, som Aurelius sier. Stikking i korsryggen kan skyldes at du ikke strammer mage/korsrygg før du starter bøyen. Hvis korsryggen er slapp så vil den absorbere noe energi som ellers kunne vært brukt til å drive bøyen oppover. Det vil vi helst unngå, ikke bra for ryggen. Skikkelig stramming av mage/korsrygg er kanskje det viktigste med knebøy. Tight as a motherf**ker, yo! Rip har fin video om kontroll/stramming av korsryggen. Steffen92 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.