Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, alle på Fitnessbloggen.no!

Jeg trenger deres hjelp. Setter stor pris på alle svar!

Generelt informasjon:

- 20 År - 72,2 kg - 1.75 Høyde

Jeg trenger hjelp med en komplett kropps transformation. Aldri vært en trenings-person tidligere, har kun drevet med sykling. Men aldri muskelbygging og den slags. Jeg har funnet ut at jeg har den såkalte ’’skinny fat’’ kroppen. Som da er tynn, men noe fett grunnet lite trening. Vil som sagt bygge om hele kroppen, men spørsmålet er om jeg skal bulke eller konse på cardio for å få vekk magefettet/love handles for å så begynne å trene? Det jeg har forstått så langt er at ved mye cardio, mister du også musklene du har. Mener at å kanskje holde det gående på 50/50 så kan det funke. Men hva annbefaler DU? Ovenfor å miste magefettet/love handles?

Kosthold:

- Kuttet ut alt brus + alkohol) Kun vann. Er jeg heldig så er det vann med sitron - Slutt på kebab, Hamburger, Pizza, Godis, Is, Sjokolade, Potetgull. Snacks er KUN nøtter (naturlige) - Spiser kylling, Grove rundstykker, Kjøttdeig, Grovpasta, Salat, Cornflakes, Brødskiver med gulost, Frukt (Banan, Epler, Jordbær, Blåbær, Druer, Kiwi etc)

Jeg startet opp ved å løpe/jogge i 60 minutter. Da landet jeg på rundt 500/600 KCAL. Dette gjorde jeg 3 ganger i uken.. ca 3 uker. Etter muskel trening begynte (Der jeg har fått større biceps og bedre bein muskler, som man ser på bildet) Merker jeg har fått mye sunnere helse både på grunn av maten og at jeg gikk disse turene på tredemølla. For så at jeg nå løfter vekter. Må innrømme jeg prøver å gå på mølla men det har blitt så kjedelig etter jeg begynte å løfte og trene styrke, ikke for å nevne at jeg ser resultater allerede og er utrolig motivert. Planen var å ha en bra kropp så fort så mulig, men dette ble byttet ut med sommer 2014.

Trening:

Hang ups: 3 set x 3

Squat: 3 set x 10

Pushups 3 set x 10

Roing 3 set x 15

Dips 3 set x 4

Manualer stående 3 set x 30 (9kg)

Beinhev 3 set x 15

Bicepscurl 3 set x 15

Triceps nedtrekk 3 set x 15

Skuldrepress-Manualer 3 set x 15

Skrå situps 3 set x 15

Planken 3 set x 15 (30 sec pause 30 sec)

100 situps (via maskin)

1qg70y.jpg

Fortsetter under...

Har du mulighet for trening på senter? Du trenger ikke gå stort ned i vekt,men heller få rustet opp der du har av muskelmasse.

Det programmet ditt er litt... ufullstendig, jeg anbefaler å kutte ned på isolasjonsøvelsene til fordel for et fullkropp-program med knebøy og markløft og benkpress/press. Det er flere fine tråder om valg av treningsprogram på treningsprogram-forumdelen;)

Hei Aurelius og takk for svar! :) Ja trener på SATS. Ikke det altså? føler om jeg skal ha en sixpack så må fettet bort? Selvom jeg hører mye snakk om at en av de mest effektive måtene for å miste fett er bygge muskler. Men er det nok alså, med mageøvelser? Skal ta en titt på de andré programmene som har her jeg :) takk for at du er ærlig. Lurte sjapt på hva ''isolasjonsøvelsene'' er for noe?

Har du mulighet for trening på senter? Du trenger ikke gå stort ned i vekt,men heller få rustet opp der du har av muskelmasse.

Det programmet ditt er litt... ufullstendig, jeg anbefaler å kutte ned på isolasjonsøvelsene til fordel for et fullkropp-program med knebøy og markløft og benkpress/press. Det er flere fine tråder om valg av treningsprogram på treningsprogram-forumdelen;)

Hei Aurelius og takk for svar! :) Ja trener på SATS. Ikke det altså? føler om jeg skal ha en sixpack så må fettet bort? Selvom jeg hører mye snakk om at en av de mest effektive måtene for å miste fett er bygge muskler. Men er det nok alså, med mageøvelser? Skal ta en titt på de andré programmene som har her jeg :) takk for at du er ærlig. Lurte sjapt på hva ''isolasjonsøvelsene'' er for noe?

Isolasjonsøvelse er når du trener en spesifikk muskel, eks; biceps, tricpes, abs, lats, pecs osv. Du vil ha en fordel av å velge øvelser type markløft, knebøy og benkpress som aktiverer mer muskler samtidig. Enkelt forklart.

Annonse

Ingen gode tips, men en kommentar til ønsket om six pack. Dersom du får en lavere fettprosent og derav six pack vil du antakeligvis bli veldig misførnøyd med kragebein/ribbein som stikker ut og veldig tynne fyrstikkarmer. Du er for tynn til å slanke deg og kommer til å se ut som en stilk. Du har et godt utgangspunkt for å legge på deg litt muskelmasse. I mine øyne er en solid og sunn kropp (med både muskler og fett) langt mer attraktivt enn synlig six pack eller bare veldig tynn. Hvorfor ikke jobbe mot et godt kosthold og aktivitet (mengde og form) som gjør deg sterk, sunn og glad?

Hei!

Jeg har lest det du har skrevet og jeg tror du kan få til akkurat det du vil kompis:) jeg er absolutt ingen ekspert, heller en ganske Fresh nybegynner. Men mitt tips til deg er å få i deg en haug med proteiner, karbohydrater og fett. Vit at det er en forskjell på karbohydrater, noen er raske (chips, godteri, brus osv) og gjør at du blir fort sugen igjen. Andre er derimot trege og gir deg et mye mer stabilt blodsukker. Et eksempel kan være nøtter. Jeg ble tipset om et program som heter starting strength for et par dager siden og hittil har det vært utrolig deilig. Som sagt, jeg er ingen ekspert men hvis du skal bygge muskler på en mer markert kropp så ville jeg begynt med høyere inntak av proteiner og startet med styrketrening:) dette fikser du! Jeg heier på deg.

Isolasjonsøvelse er når du trener en spesifikk muskel, eks; biceps, tricpes, abs, lats, pecs osv. Du vil ha en fordel av å velge øvelser type markløft, knebøy og benkpress som aktiverer mer muskler samtidig. Enkelt forklart.

Ah i see! Awesome, takk for tips! Øver meg veldig på å ha en strak rygg om dagen overfor Markløft, Kne etc

Dette stemmer veldig og dette vil jeg absoulutt IKKE ha!! Derfor er spørsmålet om jeg skal trene bare hardcore mage treninger (selv om jeg har en ''mini-ølmage'' eller om jeg skal miste det fettet først (y) Som sagt, veldig enig og forrnøyd med det du sier.. kjører målet mot ett sunt liv med godt kosthold! :)

Ingen gode tips, men en kommentar til ønsket om six pack. Dersom du får en lavere fettprosent og derav six pack vil du antakeligvis bli veldig misførnøyd med kragebein/ribbein som stikker ut og veldig tynne fyrstikkarmer. Du er for tynn til å slanke deg og kommer til å se ut som en stilk. Du har et godt utgangspunkt for å legge på deg litt muskelmasse. I mine øyne er en solid og sunn kropp (med både muskler og fett) langt mer attraktivt enn synlig six pack eller bare veldig tynn. Hvorfor ikke jobbe mot et godt kosthold og aktivitet (mengde og form) som gjør deg sterk, sunn og glad?

Hei! Ja ikke sant, får i meg det meste så lenge det er sunt (og ikke altfor mye heller) Alt av chips, brus, sjokolade, hvitt brød +++ har blitt kutta ut!! :) Mere på brokoli, kylling, grov pasta, grønnsaker generelt osv.. Kjører på for fullt!! ;) Takk det samme buddy, go hard or go home!!

Hei!

Jeg har lest det du har skrevet og jeg tror du kan få til akkurat det du vil kompis:) jeg er absolutt ingen ekspert, heller en ganske Fresh nybegynner. Men mitt tips til deg er å få i deg en haug med proteiner, karbohydrater og fett. Vit at det er en forskjell på karbohydrater, noen er raske (chips, godteri, brus osv) og gjør at du blir fort sugen igjen. Andre er derimot trege og gir deg et mye mer stabilt blodsukker. Et eksempel kan være nøtter. Jeg ble tipset om et program som heter starting strength for et par dager siden og hittil har det vært utrolig deilig. Som sagt, jeg er ingen ekspert men hvis du skal bygge muskler på en mer markert kropp så ville jeg begynt med høyere inntak av proteiner og startet med styrketrening:) dette fikser du! Jeg heier på deg.

Ikke et dårlig utgangspunkt du har. bare tren hard styrke. så skal du se det hjelper seg

Tror du det altså? :) med Sunn mat og trening minimum 3 ganger i uken frem til sommern 2014?

skal ikke lyve.. dette er litt av målene.

2weyjwo.png2cqfqxs.jpg

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...