Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Haha, ja, det florerer jo en del rare tanker i hodet mitt kan man si....

Nyeste er:

- Vil ikke transer ha en helt syk fordel i styrketrening? Både muskelbygging, fettprosent, styrke osv?

Eller mister de den effekten når de går på så mye hormonelle preparater?

Tenker hovedsaklig for de som skifter fra gutt til jente?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24864-transer-og-styrketrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er ofte sterkere enn normale jenter ja. Muskelbygging er det vel få av dem som er intressert i,siden de ønsker å se feminine ut, og med en bakgrunn som mann/gutt så er de vel litt mer forsiktige, da de har en større sjangse for å faktisk ende opp med å se ut som menn enn hva jeg og du har. Men jeg svarer egentlig bare for de jeg kjenner/vet av som er mtf, finnes jo noen som driver med mye tung trening der ute:)

Haha, ja, det florerer jo en del rare tanker i hodet mitt kan man si....

Nyeste er:

- Vil ikke transer ha en helt syk fordel i styrketrening? Både muskelbygging, fettprosent, styrke osv?

Eller mister de den effekten når de går på så mye hormonelle preparater?

Tenker hovedsaklig for de som skifter fra gutt til jente?

Eyh, dette har jeg jo allerede spurt om >__>

Eller, når jeg tenker meg om så var vel egentlig spørsmålet hvordan transer "bør" trene for å få den feminine figuren.

Spørsmålet var om gainza ville være som ei jente, hvis de gikk på hormonelle preparater... eller om de ville bygge.

I all hovedsak, var knebøy tilrådelig.

Når det kommer til Chris Bruce så var vel han bodybuilder (og ettellerannet i Amerikansk "fotball" før han skifta kjønn). Kan jo hatt noe å si :p

De er ofte sterkere enn normale jenter ja. Muskelbygging er det vel få av dem som er intressert i,siden de ønsker å se feminine ut, og med en bakgrunn som mann/gutt så er de vel litt mer forsiktige, da de har en større sjangse for å faktisk ende opp med å se ut som menn enn hva jeg og du har. Men jeg svarer egentlig bare for de jeg kjenner/vet av som er mtf, finnes jo noen som driver med mye tung trening der ute:)

Ja, tenkte faktisk på det med at de sikkert ikke var så interesserte i å bli mer mandige igjen når de først har byttet. :p

Takk for svar :)

Annonse

Eyh, dette har jeg jo allerede spurt om >__>

Eller, når jeg tenker meg om så var vel egentlig spørsmålet hvordan transer "bør" trene for å få den feminine figuren.

Spørsmålet var om gainza ville være som ei jente, hvis de gikk på hormonelle preparater... eller om de ville bygge.

I all hovedsak, var knebøy tilrådelig.

Når det kommer til Chris Bruce så var vel han bodybuilder (og ettellerannet i Amerikansk "fotball" før han skifta kjønn). Kan jo hatt noe å si :p

Hmmm. Interesting!

Man kaller dem for det kjønnet de identifiserer seg med, ikke det kjønnet de biologisk sett er. Å gjøre noe annet anser jeg som respektløst. Det skal ikke være av betydning for oss å gjøre oss opp en mening om hva de er - de er hva de sier de er.

Man kaller dem for det kjønnet de identifiserer seg med, ikke det kjønnet de biologisk sett er. Å gjøre noe annet anser jeg som respektløst. Det skal ikke være av betydning for oss å gjøre oss opp en mening om hva de er - de er hva de sier de er.

Sant. Derfor spørsmålet mitt om hvordan en skulle titulere transpersonen før hu "oppdaget" at hu var født i feil kropp.

(i intervjuer har hu sagt at det var en slags åpenbaring, tankene hadde "alltid" vært der... men hu identifiserte seg som en han da tanken på noe annet ikke hadde slått henne)

Annonse

Juridisk sett så er du det kjønnet du er født med. Er du født mann, så er du en han osv.

Var vel en diskusjon i sommer om at transkjønnede burde få søke om å skifte juridisk kjønn uten å fysisk skifte kjønn først. Vet ikke hva som skjedde videre med den saken. Med blåblå regjering så tviler jeg på det skjer, med mindre de ikke er så konservative som jeg antar de er.

Du er jo på en måte som Krembolle sier, det kjønnet du er født som uansett. Snakket med en transe og han sa ihvertfall at å være transe er en psykisk "lidelse"? For min del kaller jeg de for det de er på det nåværende tidspunktet da, det er jo det letteste.

Så nå at jeg hadde skrevet "han" når jeg selvfølgelig skulle skrevet "hun".

Men når jeg snakket om livet hennes før kjønnsskiftet, er det da enda "hun"?

Bleh, blir forvirra av sånt her jeg.

Er Chis samme person som "Christina"? Som er kjent for å ha mannlig underdel og kvinnelig overdel (og selfølgelig for å være første menneske med "x-gender" godkjent i passet)? De ligner veldig og har samme bakgrunn som mannlig bygger først...

Er Chis samme person som "Christina"? Som er kjent for å ha mannlig underdel og kvinnelig overdel (og selfølgelig for å være første menneske med "x-gender" godkjent i passet)? De ligner veldig og har samme bakgrunn som mannlig bygger først...

Aner ikke... Men å ha mannlige kjønnsorganer med tits er vel nærmere normen enn motsatt for transkjønnede, da man ofte må gå lenge på hormoner, med mange psykologitimer, før man "får" fullføre med operasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...