Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Trener aktivt tung styrke 4 dager i uka og har gjort dette i snart 1 år. Sammen med dette har jeg fokus på proteinrik og sunn mat. Men sliter veldig med å få vekk det lille ekstra på magen! Noen som har noen kjempe tips?:) Har prøvd meg på kalori underskudd i lang tid. Øker bra i styrke men kan ikke se noen forandring spesielt på mage!?:mad:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24753-f%C3%A5-vekk-magefett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du er en av dem (som meg) som er så "heldig" å miste magefett sist. Og da må du antakelig for langt ned i % til at du vil trives der; best å bli venn med magen din først som sist, og så ta en eventuelt flatere mage som et pluss om kanskje kommer :) Jeg har alltid trodd at det var armer, mage og pupper som ville være størst forever siden jeg alltid har hatt smale(ish) hofter, men gjett hvor fettet ligger nå som jeg har kommet meg betraktelig ned i vekt? Joda, midt foran på magen, på lårene og baken! Surprise, surprise..

Takk for svar til nå :)

Er 25 år, 171cm høg og vekt ca 84kg.

Startet med styrke i januar og har til nå trent med samme program basert på baseøvelser. God fremgang og bra økning i styrke.

Pr i dag klarer jeg følgende baseøvelser;

Knebøy 4x4 90kg

Benkpress 3x5 60kg

Stang roing 3x5 55kg

Markløft 3x5 90kg

Stående press 3x5 42,5kg

Baseøvelsene ovenfor har jeg hatt fokus på fram til nå. Har akkurat startet med nytt program (X-size) for å variere og prøve noe nytt.

(http://fitnessbloggen.no/x-size/)

Når det kommer til kosthold så startet jeg de første månedene med å regne ut hvor mye kcal, protein, carb og fett jeg trengte. Fant en formel på nett der jeg skulle ta kroppsvekt*26 for å finne rette kcal underskudd kombinert med styrke. Stemmer dette? Regnet også ut hvor mange gram protein, carb og fett jeg skulle ha hver dag.

Totalt ble det følgende; 2200kcal, 224g protein, 168g carbo og 75g fett.

Ettersom tiden gikk og jeg ble litt mer kjent med hva jeg skulle spise så sluttet jeg og skrive ned hver dag. Jobber offshore så det er ikke alltid like lett og vite hva de har i maten. For å få i meg nok protein og fett spiser jeg stort sett bare rene produkter av kjøtt og fisk og en del egg. Begrenser brødmat til et minimum da jeg føler jeg blir oppblåst av det. Prøver fortsatt og holde meg på rundt 2200kcal med fokus på protein og fett. Under legger jeg ved en oversikt over hvordan en vanlig dag med kost og trening ser ut for meg ;

Frokost; Havregryn med H-melk og 100g Cottage cheese

Styrke trening etterfulgt av 1shake whey80 med H-melk

Lunsj; 3-4 kokte egg med litt kaviar og 1 glass H-melk

Mellom; 1protein bar/1shake/middagsrester varierer fra hva jeg har tilgjengelig. Ikke alle dager jeg rekker mellommåltid.

Middag; Ca 300g kjøtt/fisk med litt potet/ris og masse grønnsaker. Bruker smør/kryddersmør eller ketschup som saus

Kveld; 1shake slowly absorbed protein med H-melk og 1 halv boks Cottage cheese.

Håper på bedre utfyllende svar av dette da :D

Jeg har slitt med det samme, men kjører mye forbrenningstrening nå (ikke tradisjonell cardio). Det funker bedre for meg, kombinert med proteininntak på ca 2x vekt i gram. Du får i deg grisemye proteiner ser jeg, men jeg er ikke noe ekspert på det.

Uansett kan man ikke styre det, man må bare holde ut. Og være positiv :)

Annonse

Hvilken type forbrenningstrening kjører du da? Er glad i proteiner og fett ja. Lever på den trua om at fett forbrenner fett;) og proteiner bygger muskler ;)

Metabolic resistance training. Høyintensitets intervaller med motstand (kroppsvekt eller vekter) som fokuserer på de store muskelgruppene. Sjekk f.eks. Http://www.streamfit.com.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...