Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du gjør absolutt riktig i å slutte å telle. Sultfølelse og metthetsfølelse er noe som kommer etter hvert når du lærer deg å kjenne kroppen din. Det er klart at når du lar kaloritelleren bestemme om skal være sulten eller ikke, så kommer kroppen din til å tilpasse seg det. Når du etter hvert ikke har noen måler som kan fortelle deg hvor mye du skal spise, så kommer kroppen til å si fra. Noen dager vil ikke magen ha så mye, men kanskje sier deg i fra mer dagen etter. TIng jevner seg ut over tid. Og som du sier selv: Spiser du for lite, så kommer du til å føle det på energien og fremgangen. Og spiser du for mye, så kommer det til å merkes på klærne.

Er veldig enig med mange over her som sier at det ikke skal være komfortabelt å komme seg bort fra en spiseforstyrrelse og at det er DU som må presse deg selv. En ting som hjalp meg var å repetere positive tanker hver gang jeg følte tvangstankene snike seg innpå. Noen gang bare tenke jeg dem, andre ganger snakket jeg med andre. Jeg var nødt til å minne meg selv på hvorfor jeg gjorde det jeg gjorde for å bli bedre. Hvis det var vanskelig å spise poteter, så sa jeg til meg selv at "vet du hva, den poteten der har virkelig INGENTING å si. Og om jeg blir tung i kroppen, så fuck that!"

En annen motivasjonstanke jeg fortsatt bruker mye er: "Når jeg er 70 år og pensjonist, har jeg virkelig lyst til å se tilbake på livet mitt og huske at jeg baserte lykken min på hvor godt jeg klarte å kontrollere mat og trening? Eller har jeg lyst til å huske at jeg ga litt faen og klarte å verdsette personene rundt meg, stundene med dem, den gode maten og aktivitetene jeg gjorde?"

Stå på Felice, du gjør alt riktig for å bli bedre! Du er steintøff og inspirerende, fortsett sånn!(y)

Fortsetter under...

Stå på Felice, du gjør alt riktig for å bli bedre! Du er steintøff og inspirerende, fortsett sånn!(y)

Tusen takk for gode ord :love: Det varmet veldig etter en lang og jævlig dag. Har litt mange baller i luften for tiden og det tar på for en allerede ganske tankefull og sliten jente..

Da tenker jeg vi stopper tråden der iht. retningslinjene. Det er som sagt alltid en viss vurderingsbit men dette er ikke noe forumet var ment for å hjelpe med. (Jf. Retningslinjene mht. hjelp over internett)

Håper dette forstås. Evt. klager på moderering kan rettes ved å rapportere dette innlegget.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...