Gå til innhold

Til dere som er PT/Kostholdsveiledere osv


Langsiktig

Anbefalte innlegg

Akkurat nå er jeg en "fattig student" og prøver å trene/gå min egen vei når det gjelder trening og kosthold.

Jeg vurderer sterkt å ta kontakt med PT/veileder når jeg er ferdig med studiene og gjerne nå "nye høyder". Det jeg egentlig lurer på:

Hvor viktig/takknemlig ville det vært for en PT å kunne vite hva deres kunde har spist/gjort de siste mnd/gjerne 1-2årene? Har det mye å si for hvordan dere ville lagt opp kosthold og trening?

Nå ønsker jeg deres personlige mening ang hva dere ville gjort. Jeg føler ihvertfall ved at hvis jeg klarer å loggføre og kunne vise den jeg tar kontakt med "dette har jeg gjort, de og de resultatene har jeg fått, hjelp meg videre?". Vil være i stor hjelp.

Hva tenker dere som faktisk er PT'er?:)

Lite utvalg av PT'er jeg vet om på forumet: Beklager hvis dere føler dere "hunted" ;)

StokkelandFastForm BluebearFastform Sigg1FastForm Nicolai Hildre Therese Espen Nordhagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, trenings- og kostholdshistorikk vil alltid være nyttig for en PT, men en detaljert beskrivelse om alle økter og måltider gjennom flere år vil nok ikke være nødvendig. :) Tenk heller i store linjer og hvilke metoder du har brukt og hvilke resultater de ga for PTen sin del, og logg detaljert for egen del før du finner deg en PT. Tenker jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del trenger jeg ikke å vite hva kunden spesifikt har gjort med mat eller trening det siste året osv. Men kan være greit å vite helt basic hvilke treningsmetoder / programmer vedkommende har brukt tidligere, samt hvordan vedkommende syntes dette fungerte. Når det kommer til kostholdet blir det egentlig mye av det samme. Trenger ikke veldig mye detaljer. Viktigere med hvilke kilder vedkommende bruker til protein, fett og karb. Hva vedkommende evnt liker og ikke liker. Hvis vedkommende skulle ha intolleranser mot mat eller skader som kan hemme trening vil man også ha litt mer info rundt dette.

Selv om en PT ikke vil trenge en fullstendig logg vil jeg anbefale at du logger økter og mat til en viss grad hvis du ikke syntes dette blir vanskelig. Hvorfor? Fordi det er enklere å holde fremgangen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid kjekt å vite hvordan man har trent og spist, GROVT sett, da man ikke kan sitte å gå igjennom trening for trening eller måltid for måltid i mange måneder tilbake. Får man vite sånn ca. hvordan løpet har vært lagt opp og hvordan dette har fungert på godt og vondt, så er det mye lettere for meg å vite hvordan fase 1 med trening skal være og hvordan jeg legger opp kostholdet slik at man ikke klemmer på med det som IKKE fungerer for kunden fra før.

Logging er veldig bra uansett om du skal ha PT eller ikke og jeg bruker min egen logg til å aldri tillate meg selv å gå tilbake i noen løft og bevare progresjonen hele programmet igjennom. Etter endt program så kan du se i hvilke faser du hadde best fremgang og se hva dette skyldes. På denne måten kan du også bli din egen ekspert etterhvert og lage nye programmer basert på nedskrevne erfaringer, kontra rene spekulasjoner om hva som fungerte.

Stå på videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...