Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det greit å spise organisk peanøtt smør? Det har jo ikke såå høy GI, men mye fett! Og er det greit å kjøre Cardio med høy intensitet på oppkarbingsdagen? For å forbrenne mer kalorier. Man skal vell egentlig ikke tenke på kaloriinntaket på denne dagen, men synes det blir så stort sprik mellom å spise 800-900 også plutselig kommer man godt over 1200 kalorier og sikkert mer. Har ikke telt.

Er det greit å spise organisk peanøtt smør? Det har jo ikke såå høy GI, men mye fett! Og er det greit å kjøre Cardio med høy intensitet på oppkarbingsdagen? For å forbrenne mer kalorier. Man skal vell egentlig ikke tenke på kaloriinntaket på denne dagen, men synes det blir så stort sprik mellom å spise 800-900 også plutselig kommer man godt over 1200 kalorier og sikkert mer. Har ikke telt.

:!::!: Du spiser normalt 900 kcal/daglig ? Syns du det er så smart? :!::!:

Jeg tror det skal gå greit, selv om du kommer 'helt opp på 1200 kcal'.

Annonse

Nå er ikke en spisedag det samme som fråtsing heller da. Fråster jeg fordi jeg spiser mørk sjokolade, soyasjokolais og hjemmebakte cookies i helgene?

En oppkarbingsdag er for de som lever helt rent man-fre og som liker å kose seg litt i helgene uten at de går helt "Homer Simpson" av den grunn.

Folkens, Felicie virker som å ha helt rett.

Det er ikke slik at alle som spiser mye usunt og unødvendig bruker det at de "bulker" som en unnskyldning, men det er mange som gjør det.

På samme måte som at noen bruker oppkarbing som en unnskyldning for å hive i seg usunnheter, selv om det er mange som ikke gjør det.

Tror jeg fikk igjennom poenget mitt her.

800-900 kcal/dag? Good bye sweet metabolism...

Ingen har godt av å liggja så lavt på energi inntak i lengre periodar! Det einaste det resulterer i er øydelagd metabolisme (forbrenning). For å settje ting i perspektiv: dei siste vekene på konkurranse diett et eg 2000+ kcal/dag og eg er ikkje den største guten med den raskaste forbrenninga i gata! Nå i offseason et eg meir en ditt daglege kcal inntak til frukost, og det burde seie noko!

Eg er sjølvsagt klar over at ein ikkje kan samanlikna ein kroppsbyggjar diett for menn med ein slanke-diett for ei jente, men alle diettar som ligg på under 1500kcal/dag i gjennomsnitt over lengre perioder er tull og gjer berre at forbrenninga går i dass.

800-900 kcal/dag? Good bye sweet metabolism...

Ingen har godt av å liggja så lavt på energi inntak i lengre periodar! Det einaste det resulterer i er øydelagd metabolisme (forbrenning). For å settje ting i perspektiv: dei siste vekene på konkurranse diett et eg 2000+ kcal/dag og eg er ikkje den største guten med den raskaste forbrenninga i gata! Nå i offseason et eg meir en ditt daglege kcal inntak til frukost, og det burde seie noko!

Eg er sjølvsagt klar over at ein ikkje kan samanlikna ein kroppsbyggjar diett for menn med ein slanke-diett for ei jente, men alle diettar som ligg på under 1500kcal/dag i gjennomsnitt over lengre perioder er tull og gjer berre at forbrenninga går i dass.

Så hvorfor har Børge Fagerli laget en slik diett da? Og hvorfor er det så mange som bruker denne dietten, som får resultater av den? Som går på den i en periode, og som går tilbake til et sunt kosthold etterpå?

Jeg vet ikke hva som blir å skje med MIN kropp når jeg går på den, men etter alt jeg har lest skal jeg vertfall gi den et forsøk :)

oppkarbingsdag(refeed) på diet er undervudert, annbefaler andre og ha det 1 gang iløpet av 5-10 dager under kalori underskudd.

Når du har vært i underskudd over lange perioder bruker kroppen de ekstra karbohydratene du gir den til positive ting (om du ikke overdriver xD). Kickstart på fettforbrenningen (som blir dårligere og dårligere til lenger du har vært på diet) og du føler deg en del bedre og i tilleg ser musklene dine fullere ut.

tips:

riskaker med honning - havregrøt med banan,honning og blåbær - mix brun ris sammen med pasta / kidney bønner, ananas salsa og kjøtt - blend sammen proteinpulver , banan og jordbær og bruk som "melk" over en frokostblanding :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...