Gå til innhold

Skrytevideo/inspirasjon/spørsmål


christer84

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet noen om dette er en bra øvelse? Det kjennes ut som musklene mine fikk ganske mye juling i alle fall, og at det var bra for kjernemuskulaturen.

Jeg fikk en utrolig sterk følelse av mestring da jeg gjorde dette, og ble veldig motivert til å fortsette å trene ^_^

http://www.youtube.com/watch?v=adSbS4xr5uU

http://www.youtube.com/watch?v=VBLdQI2ab3k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

haha , i lol'd :)

det er lov å forklare hvorfor jeg ikke bør gjøre dette eller hvordan jeg heller bør gjøre, det synes jeg er veldig interessant :) det er sikkert noen her som kan forklare det på en god måte :)

setter pris på tilbakemelding og tips til andre øvelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha , i lol'd :)

det er lov å forklare hvorfor jeg ikke bør gjøre dette eller hvordan jeg heller bør gjøre, det synes jeg er veldig interessant :) det er sikkert noen her som kan forklare det på en god måte :)

setter pris på tilbakemelding og tips til andre øvelser :)

Problemet med kroppsvektøvelser er at de er vanskelige å øke belastningen på utover å ta mange mange repetisjoner(eller å spise hardt og gå opp i vekt), men det så nå riktig tungt ut,det skal du ha.

Apropos ekstra-øvelser, Club Fitness har nå både knebøyrack og markløftplatform....ish, så du har nå ihvertfall muligheten til å ta de to,og det burde du;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tilbakemelding! :) trives veldig godt på club fitness, selv om ikke alle apparatene virker hele tiden ;)

Det er ganske tungt for meg å gjøre dette, å ha strak overkropp og løfte den slik som på videoen. Lårene er sterke nok, men utfordringen er å holde kroppen stiv. Så å klare 4x10 med denne uten å legge på vekt har jeg kommet langt i forhold til egne mål om fysikk. Trener heller for å kunne bli en god klatrer enn å kunne løfte veldig tunge vekter.

Jeg tar allerede mye knebøy og strak mark, og øvelser for hofteleddsbøyerne. markløft er vanskelig for meg da jeg er veldig stiv i bakside lår, og teknikken blir vanskelig. Burde nok prioritere å få til denne :)

angående videoen:

- Vet du hvilke muskler som aktiveres og hva som trenes "statisk" og aktivt, og hva fordelene ulempene med dette er? (tenker da på "øvelsen" i første video)

- kan kneet / området rundt kneet ta skade av denne øvelsen dersom musklene rundt området ikke er sterke nok i utgangspunktet? Eller om det kan vær med på styrke musklene rundt kneet og dermed redusere faren for skade?

- Hva vil være mest effektiv for kjernemuskulatur: å låse kneet så lårene står vannrett ut og f eks rotere overkropp/ta crunches, eller å bevege kroppen ut fra kneleddet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...