Gå til innhold

1. forsøk på sirkeltrening.Din mening


njofra

Anbefalte innlegg

Hei.

Målet mitt er å gå ned i vekt men beholde mest mulig styrke underveis.

Min forrige tråd kan man finne her så jeg skal ikke ta det på nytt.(BTW jeg ser stor fremgang, begynner å bli litt markert og samtidig at jeg har gått ned 3-3.5 kg siden denne tråden ble laget).

med andre ord, godt fornøyd.

Ihvetfall, i og med at jeg går på kalorieunderskudd så ser jeg at jeg ikke orker like mye på treningene.

dermed har jeg begrenset det til 2-3 ganger med i uken med RYP, dvs fullkrops trening.

Men siden vektløfting i lengen er kjedelig og jeg liker å kombinere trening med litt mer pulsgivende aktiviteter så tenkte jeg skulle prøve 2 styrke økter og en sirkeltrening/tabata/cross fit sesjon i uken istedet.

dermed prøvde jeg meg på sirkel treningen idag, da med tanke på fullkrops trening med kondisjon.

Det ble slikt:

1 minutt med jobbing, 10sec med hvile ganger 3.

Øvelser:

tauhopping

stående fronthev over hodet(15kg stang)

Kettlebell knebøy 16kg(holder kettlebell i armene foran magen)

stående roing med stang(15kg)

Pushups

Kettlebell swing 16kg.

Dette ble gjort 3 ganger

Jeg må innrømme at kondisjonen er ikke den beste. Etter andre runde var jeg så sliten at jeg måtte ta en pause på 4-5 min(mageøvelser) og så fullføre 3. runde.

greit nok, burde ikke vært pause der men jeg syns at så lenge jeg blir sikkelig sliten og øvelsene er utført på en kontrolert måte så burde det være greit.

Kondisen kommer nok etterhvert:)

Hva syns dere om valg av øvelser?

De ble i grunn valgt pga. at jeg skal få trent hele kroppen samt det var det utstyret jeg hadde tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra førsteforsøk (y) Sirkeltrening er pain og om man går "all in" så klarer man såvidt å stå på beina etterpå.

Så legne du velger øvelser som gjør at du får brukt hele kroppen så spiller det ikke så mye rolle. Ser ut som du har fått dekt det meste. Om det blir veldig tungt å presse/løfte etc i de neste rundene så reduserer du bare litt på belastningen for å komme deg gjennom mest mulig effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding.

Utifra loggen din så ser jeg at du er dronningen av sirkeltrening:)

Må nesten inrømme at jeg sniktittet i loggen din før jeg gikk ned for å trene idag:)

Og nå i de tidlige fasene konsetrer jeg meg mer om ritkig teknikk og utførelse fremfor eksplosivitet og flest mulig rep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe 'rettelse'; men et tips for å variere og kjøre mer på kondis; spesielt hvis du finner ut at du vil gjøre dette flere ganger i uken så blir det fort lite spennende (både for deg og for kroppen).

Utfordre deg selv med pushups; prøv plyo-pushups, judo-pushups, hev beina, ta på ett bein etc. Bytt ut hoppetauet med burpees eller jack-in-a-box. Prøv en high/low plank.

Generelt "mix it up" som det heter på nynorsk :) Variasjon er (stort sett) motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk for tipset.

Som du sier så er planen å mixe litt med øvelser.

Planen er å kjøre mandag of fredag med fullkropp styrke hvor jeg følger RYP programmet mens onsdager kjøre sirkel trening.

Siden det er onsdag imorgen var planen å kjøre burpees men var ikke helt enig med meg selv ang. Hvilken øvelse jeg skulle erstatte.

Jeg får se. Planen er å komme meg opp kl 5 og være ferdig med trening og stemple inn på jobben ca kl 07.

Pleier å gå greit selv om det er vanskeligere om vinteren enne sommeren pga. Mørket når jeg står opp.

Med litt prodigy I bakgrunnen går det nok greit hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tauhoppingen er vel ment som en mer generell cardio-sak; jeg ville prøvd å bytte ut hoppetauet med burpees (trenger ikke ta et minutt med burpees første gangen da, da dævver du sikkert) på andre runden, og jack-in-a-box på tredje.

Burpees også kan varieres da, hive på et hopp på toppen, ett bein i bakken nede etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pain ja:)

men er morro i og med en kan se/føle at musklene har fått seg sikkelig økt.

Det ble ikke en morgen trening, sov en time ekstra istedet men tok det igjen etter lunsj.(har mulighet til å ta en treningspause på jobben og siden vi har fullt utstyrt treningsrom i bygget så er det greit)

ble like sliten denne gangen også, men det jeg la merke til iforhold til forrige fredag(det var samme rutine) at følte meg mye mer sliten i skuldrene denne gangen.

Når jeg tenker over det så er det minst tre øvelser av de 6 som også trenger skuldrene til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...