Gå til innhold

Styrketrening mot langrenn


chippen78

Anbefalte innlegg

En som ønsker å få framgang i klassisk sprint kan jeg ikke se for meg trene noe annet enn "below parallel" da dette må til for å aktivere glutesa nok. En som trener på et så høyt nivå som henne "jukse" på knebøy kan jeg ikke se for meg. Er det stoltheten som ikke klarer å tro på dette? hehe

Jeg TROR ikke at det er en godkjent knebøy på 170 kg av den grunn at gode styrkeløftere på ca. samme kroppsvekt ikke klarer det:

Dessuten så er det ikke sikkert at langrennsfolket trener optimalt med tanke på dybde osv.

EDT: I tillegg så tar Aksel Lund Svindal rundt 190-195 i knebøy, noe som gjør Bjørgen sin bøy på 170 helt sinnsyk hvis den er godkjent dybde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ikke argumentere imot det. Men jeg vil hevde at det kun blir spekulasjon inntil det en eller andre blir bevist. Uavhengig av om hun klarer det eller ei, så er det hvertfall tydelig at hun er nærmest umenneskelig både i utholdenhet og styrke, og hun har en relativt kort og kompakt kropp. Det gjør arbeidsveien hennes mye mindre i styrkeløft. Det beviser ingen ting det heller. Så jeg legger denne saken død fra min side. Hun får prøve å demonstrere for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke argumentere imot det. Men jeg vil hevde at det kun blir spekulasjon inntil det en eller andre blir bevist. Uavhengig av om hun klarer det eller ei, så er det hvertfall tydelig at hun er nærmest umenneskelig både i utholdenhet og styrke, og hun har en relativt kort og kompakt kropp. Det gjør arbeidsveien hennes mye mindre i styrkeløft. Det beviser ingen ting det heller. Så jeg legger denne saken død fra min side. Hun får prøve å demonstrere for oss :)

Var et NRK-intervju i sommer en gang hvor hu snakka om knebøyen, og at det er halvbøy det er snakk om.

Nei, jeg kommer ikke til å leite det opp...

Men mener å ha sett at det omtrent bare er alpingutta som har "godkjente" knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...