Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei jeg er ny her

jeg lurer på om dere kan gi meg et eksempel på hvordan et kosthold med 3000 kalorier er?

og jeg lurer på om dere kan fortelle meg mat veldig høye proteinverdier så jeg slipper å drikke så mye proteinshake?

Fortsetter under...

Spis mye kjøtt/fisk/egg/meieriprodukter, og du vil fint komme deg opp i riktig proteinnivå. Du kan også blande proteinpulver inn i havregrøt, cottage cheese, kesam eller lignende, men med 3000kcal daglig bør det ikke være noe problem å få i seg nok proteiner.

Cirkaverdier:

En boks (250g) cottage cheese = 32,5g protein

En boks (300g) mager kesam = 36g protein

150g kyllingfilet = 36g protein

150g laks = 27g protein

200g karbonadedeig = 40g protein

Et egg = 6-8g protein

Et proteininntak på mellom 1,5-2g per kilo kroppsvekt skal ikke være så vanskelig å dekke :)

Spis mye kjøtt/fisk/egg/meieriprodukter, og du vil fint komme deg opp i riktig proteinnivå. Du kan også blande proteinpulver inn i havregrøt, cottage cheese, kesam eller lignende, men med 3000kcal daglig bør det ikke være noe problem å få i seg nok proteiner.

Cirkaverdier:

En boks (250g) cottage cheese = 32,5g protein

En boks (300g) mager kesam = 36g protein

150g kyllingfilet = 36g protein

150g laks = 27g protein

200g karbonadedeig = 40g protein

Et egg = 6-8g protein

Et proteininntak på mellom 1,5-2g per kilo kroppsvekt skal ikke være så vanskelig å dekke :)

takk for hjelpen men jeg kommer fra en familie som ikke har så mye penger (er ikke helt fattige heller, har inntekter og hus osv) så kyllingfillet og laks blir for dyrt men egg hvite/karbonade deig går bra med proteinshake blir det nok

takk for hjelpen men jeg kommer fra en familie som ikke har så mye penger (er ikke helt fattige heller, har inntekter og hus osv) så kyllingfillet og laks blir for dyrt men egg hvite/karbonade deig går bra med proteinshake blir det nok

Karbonadedeig er dyrere enn kyllingfilet...

Hvis du skal leve på eggehvitte istedenfor kyllingfilet og laks kan jeg se for meg at det faktisk blir dyrere protein/kcal vs protein/kcal også :)

Karbonadedeig er dyrere enn kyllingfilet...

Hvis du skal leve på eggehvitte istedenfor kyllingfilet og laks kan jeg se for meg at det faktisk blir dyrere protein/kcal vs protein/kcal også :)

seriøst? hva er det billigste men bra proteinkilde?

Annonse

Vil bare nevne at du kan legge fra deg eggehvite-opplegget sporenstreks. Plomma er ikke bare mer næringsnyttig generelt, men den inneholder også mer protein enn hvita. Kos deg med hele egget, mye bedre for deg på alle måter (særlig når du skal ha så mye som 3000 kalorier uansett).

Samme med kjøttdeig/karbonadedeig. Nå vet jeg ikke hvordan det er der du bor, men her er i allefall karbonadedeig mye dyrere enn kjøttdeig. Førstnevnte har en plass på diett før konkurranser og slikt, men for folk som har et romslig kalorisk budsjett er kjøttdeig helt all right.

Omelett med 6 egg, 50g gulost, og 100g skinke (tall dratt rett ut av løse lufta) til frokost og lunch, og 400g kjøttdeig til middag blir 1500kcal og ca 150g protein. Slenger du på en proteinshake i tillegg er du godt innafor.

• 2 uker senere...

Mitt kosthold på ca.3400kcal

Frokost: 1 kiwi, 30g proteinpulver(minimun 75g prot per 100g), 3 egg+tran

Lunsj: 400g karbonadedeig(5%fett), 250g grønnsaker

Mellommåltid: 30g nøtter, 1 skyr

Middag: 400g karbonadeig, eller 400g annet magert kjøtt(sammen med 3 spiseskjeier olje), 100g avokado, 120g ris/pasta eller 500g potet og 250g grønnsaker.

Etter trening: 30 g shake, 6 riskaker(på treningsfrie dager byttes riskaker med ett eple.)

Kveldsmat: 100g havre, 1 boks mager kesam, 200g bær, 30g proteinpulver.+tran

karbonadeig/mager kesam/cottage cheese/skyr/svin/egg/torsk, det finnes veldig mange gode proteinpulver.

Når det kommer til egg, så støtter jeg PlastBox, du trenger også nok fett om du skal bli sterk.

kalorier pr.100g

kcal Protein Fett Karb.

Egg, eggehvite, rå 42 10.2 g 0 g 0.4 g

Egg, eggeplomme, rå 308 15.8 g 27.1 g 0.2 g

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...